فروش انواع امولسیون های قیری در کرج:قیر چیست؟قیر ماده ای است مرکب و بسیار پیچیده که از دیر باز توسط بشر شناخته شده بوده است و در ساخت وسایل ساختمانی و تزیینی، ساخت پروتزهای مصنوعی، ضد آب کردن کشتی و حتی مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است. قیر بصورت طبیعی از زیر پوسته زمین بصورت چشمه، دریاچه و معادن سطحی به شکل جامد و مایع رخ می نماید. در واقع، این قیر طبیعی بود که در گذشته توسط نیاکان بشر مورد استفاده قرار می گرفت و در اواخر قرن نوزدهم در راهسازی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت با کشف نفت و پالایش آن و ایجاد پسمانده قیر، مسیر برای استفاده وسیع قیر در راهسازی باز شد. رویه های آسفالتی ساخته شده به کمک قیر امروزه راههای بسیار هموار و ایمن برای خودروهای سبک و سنگین و باندهای فرود با کیفیت برای نشست و برخاست هواپیماها و حتی زیرسازی های ریل بسیار خوبی برای قطارها فراهم می آورد. عایق های رطوبتی ساختمانی و کاربردهای صنعتی مانند پوشش های حفاظتی لوله های خطوط انتقال نفت و گاز و خطوط انتقال نیرو همگی حاکی از قابلیت پوشش دهی و ضد آب بودن قیر دارند.

فروش انواع امولسیون های قیری در کرج

قیر امولسیون:قیر امولسیون با مخلوط کردن قیر و آب و یک ماده امولسیون ساز به دست می آید. مقدار ماده امولسیون ساز بسیار کم و در حدود ۰٫۳ تا ۰٫۵ درصد وزن قیر می باشد. مقدار آب مصرفی این نوع قیر در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد وزن قیر می باشد. ماده امولسیون ساز معمولا یک نمک قلیایی اسیدهای آلی یا نمک آمونیم است که باعث باردار شدن ذرات قیر می شود. به این ترتیب ذرات قیر در اثر بار القایی یکدیگر را دفع می کنند و به صورت کره هایی با قطر یک صدم تا یک هزارم میلی متر در آب شناور می شوند.

استفاده از این نوع قیر، باعث کاهش آلایندگی محیط زیست می شود و چون از نفت یا حلال های قابل اشتعال استفاده نمی شود، خطر اشتعال در حین حمل و نقل قیر کاهش می یابد. از قیر امولسیونی برای آسفالت سرد در محیط های مرطوب یا برای عایق کاری استفاده می شود که در این صورت باید دوباره به آن آب اضافه کرد و محتوای آن را به حدود ۶۵ درصد رساند.
امولسیونها را از چند نظر می‌توان دسته بندی کرد: 1-از لحاظ جنس فاز معلق به دو دسته آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌شوند. 2-از لحاظ نوع مواد معلق به سه گروه آنیونی، کاتیونی و غیر یونی تقسیم می‌شوند. 3-از لحاظ سرعت در شکسته شدن و جدا شدن دو فاز به سه گروه اصلی زود شکن، کند شکن، دیر شکن (slow setting) تقسیم می‌شوند.

قیرامولسیونی

فروش انواع امولسیون های قیری در کرج

امولسیونهای قیر در راهسازی در مواردی مانند تهیه آسفالت سرد، آسفالت سطحی، تک کت، اسلاری کت و غیره مصرف داشته و علاوه بر آن کاربردهایی مانند استفاده بعنوان مالچ در تثبیت شنهای روان، پوششهای حفاظتی مخازن و عایق کاری بام دارند.
امولسیونهای قیر در راهسازی در مواردی مانند تهیه آسفالت سرد، آسفالت سطحی، تک کت، اسلاری کت و غیره مصرف داشته و علاوه بر آن کاربردهایی مانند استفاده بعنوان مالچ در تثبیت شنهای روان، پوششهای حفاظتی مخازن و عایق کاری بام دارند.