عرضه انواع پلی یورتان عایق بندی سطوح در کرج تهران : پلی اورتان ( فوم پلی یورتان ) از جمله پلیمرهای صنعتی محسوب می شود و در ساختار تولیدی آن از ایزوسیانات و سایر ماده های شیمیایی به کار گرفته می شود. شباهت اسمی این فوم های پلی اورتان با مواد سمی تا اندازه ای حساسیت به کارگیری از آن را بالا می برد اما در مرحله ی تولید و ساخت محصول درجه سمی مواد اولیه آن به حدی کاسته می شود. فوم پلی یورتان مشتقاتی از نفت است که این ماده شیمیایی نقش بسزایی در ایجاد و ساخت بسیاری از وسایل پیرامونی ما کاربرد دارد.

عرضه انواع پلی یورتان عایق بندی سطوح در کرج تهران

فوم‌ پلی‌ یورتان دسته ای از مواد شیمیایی است که از واکنش ایزوسیانات‌ها و پلی ال ها به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می‌شود، این دو ماده وقتی باهم ترکیب می‌شوند در اثر واکنش‌ شیمیایی به صورت فوم در آمده و بعد به جامد تبدیل می‌شوند.از فوم پلی یورتان به عنوان عایق ساندویچ پانل استفاده می‌شود. فوم عایق پلی‌ یورتان با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند و دچار تغییر شکل و آسیب نمی‌شود و از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. پلی‌ یورتان ها را اولین بار اوتو بایر در سال 1937 در آلمان کشف کرد و بعد از آن این مواد با داشتن خواص ویژه پیشرفت بسیار‌ زیادی را در انواع صنایع جهان داشتند. فوم های پلی‌ یورتان را می‌توان به سه دسته فوم های نرم، نیمه نرم و فوم های سخت دسته بندی کرد. فوم نرم که این فوم ها دارای خواص عالی جذب صوت و ضریب هدایت پایین هستند و در برابر اغلب حلال‌ها مقاومت بالایی دارند. هنگامی که در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار می‌گیرند رنگ خود را از دست می‌دهند و در برابر اسیدها مقاومت کمی دارند. هوا به راحتی از داخل آنها عبور می‌کند و از لحاظ فیزیکی، استحکام کششی و از‌دیاد طول بهتری دارند. فوم‌های نیمه نرم پلی‌ یورتان: فوم پلی یورتان آب را جذب می‌کنند و همانند فوم‌های نرم با تغییر در فرمولاسیون، تغییرات قابل ملاحظه ای در سختی و سایر خواص حاصل می‌شود

انواع پلی یورتان :

  • سخت Rigid
  • نرم soft
  • نیمه سخت semi-Rigid یا نیمه نرم .

فوم پلی اورتان فوم پلی اورتان, عایق بندی با پلی یورتان

فوم پلی یورتان نیمه سخت از نظر خواص در بازه میانی فوم های پلی یورتان نرم و سخت قرار می گیرد. در واقع بخشی از سلول های ساختاری تشکیل دهنده فوم پلی یورتان نیمه سخت همانند فوم های نرم از نوع سلول باز بوده و بخش دیگر همانند فوم سخت از نوع سلول بسته می باشد.