درزگیری رویه های آسفالتی و پرکردن ترک ها توسط قیر امولسیونی : روسازی راه ها بطور مستمر در معرض انواع مختلفی از تنش ها قرار میگرد این تنش ها ناشی از بار ترافیکی، گذر زمان، رطوبت و بارندگی و یخبندان و حرارت خورشید است و همچنین یکی دیگر از دلایل آن تغییر شکل و ضعف لایه های زیرین راه است که در نهایت این تنش ها موجب ایجاد خرابی و ترک در لایه روسازی میگردد. این خرابی ها و بطور کلی ترک ها ناشی نتیجه فرسوده شدن روسازی راه ها میشود. در واقع ترک خوردگی راه در زمانی اتفاق میفتد که تنش کششی و فشارهای مربوط به عبور وسایل نقلیه از فشار و توان مقاوت مخلوط آسفالتی تجاوز کند. همه ساله بودجه قابل توجهی صرف مرمت و تقویت روسازی راه ها و ترک گیری آسفالت می شود.

درزگیری رویه های آسفالتی و پرکردن ترک ها توسط قیر امولسیونی

هدف از نگهداری روسازی راه ها مرمت و اصلاح نقایص ایجاد شده ناشی  از عوامل فوق است. درزگیری رویه آسفالتی راه ها بعنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه محسوب میگردد. پر کردن ترک های آسفالت بلافاصله پس از پیدایش آن از اهمیت زیادی برخوردار است خصوصاً در مناطق سردسیر و پر باران که یخبندان ایجاد میشود یخ زدگی آب موجود در ترک ها تخریب روسازی را دو چندان میکند و در این مناطق درزگیری مهمتر از سایر نقاط است. پر کردن ترک ها معمولاً یا با مواد گرم پرکننده و یا سرد صورت میپذیرد. در واقع قیر و آب اصلی ترین و مهمترین مواد تشکیل دهنده قیر امولسیون هستند که به کمک امولسیفایر مخلوط میگردند. طبقه بندی قیرهای امولسیونی حسب ساختار یونی آنها به سه دسته آنیونیک، کاتیونیک و نانیونیک تقسیم بندی میشود. در حال حاضر استفاده از قیرهای امولسیونی آنیونیک به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و به این منظور قیرهای امولسیون کاتیونیک جایگزین آن شده اند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

عایق امولسیونی قیری عایق امولسیونی قیری، پوشش عایق بندی قیری

امولسیون قیری کاتیونیک که دارای بار الکتریکی مثبت به مصالح سنگی شامل ترکیبات سیلیسی و کوارتز که بار الکتریکی منفی دارند بهتر می چسبد. مهمترین شاخص در خصوصیت قیرهای امولسیونی زمان شکست و جدا شدن قیر  و آب آن پس از استفاده و اجرا است که آنها را به سه دسته اصلی تقسیم بندی می کنند:

  •  تندشکن(ناپایدار)
  • کندشکن(نیمه پایدار)
  • دیرشکن(پایدار).

در واقع قیر و آب اصلی ترین و مهمترین مواد تشکیل دهنده قیر امولسیون هستند که به کمک امولسیفایر مخلوط می گردند. طبقه بندی قیرهای امولسیونی حسب ساختار یونی آنها به سه دسته آنیونیک، کاتیونیک و نانیونیک تقسیم بندی میشود. در حال حاضر استفاده از قیرهای امولسیونی آنیونیک به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و به این منظور قیرهای امولسیون کاتیونیک جایگزین آن شده اند.