روش های حفاظتی و آب بندی استخر در کرج تهران : از دیگر روش‌های محافظت و نگه‌داری از استخرها استفاده از رزین آب‌بندی است که می‌توان آن را از محبوب‌ترین روش‌ها در این زمینه دانست. رزین پلیمری و رزین اکریلیکی از انواع مختلف رزین هستند که برای عایق ‌بندی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این روش از ترکیب سیمان، بتن به همراه رزین به وجود می‌آید و می‌توان آن را جزء روش‌های قابل توجه در نگه‌داری و محافظت از استخرها به شمار آورد.

روش های حفاظتی و آب بندی استخر در کرج تهران

یکی از مهمترین فاکتور ها و خصوصیات استخر ها به علت کاربری  آنها مبحث آب بندی می باشد. آب بندی در استخرها به علت خصوصیات منحصر به فرد خود نیازمند دقت عمل و تصمیم گیری های ویژه ای می باشد . از جمله مواردی که می تواند باعث تمایز آب بندی استخرها با سایر سازه های آبی مانند مخازن آب یا فاضلاب می باشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آن در سازه استخر
  2. عدم دسترسی به بدنه استخر در بسیاری از مواقع که به علت اجرای پوشش نهایی مانند کاشی کاری امکان تعمیرات ثانویه ناممکن ، سخت و هزینه بر می باشد.
  3. جابجایی و نشت در بدنه به علت اینکه در بسیاری از مواقع استخرها با استفاده از مصالح سنتی مانند آجر و یا بلوک ساخته می شوند و این امر به علت ناهمگن بودن سازه می تواند منجر به ایجاد ترک و یا جابجایی های هر چند کوچک گردد که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد نشتی هایی در استخر گردد.
  4. اجرای سازه در پارت ها کوچک به علت ساخت سنتی که منجر به ایجاد درزهای مختلف اجرایی می گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

عایق های حفاظتی استخری عایق های حفاظتی استخری، انواع عایق رطوبتی

در مرحله اول آب بندی حتماً باید به آب بندی سازه استخر توجه کنید. برای انجام این کار از ژل میکروسیلیس به همراه ابرهای روان کننده استفاده می‌شود. در آب بندی سازه بتنی، استفاده از چسب بتن به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. حال در صورتی که سازه استخر در برابر نفوذ آب نتواند مقاومت کند، باید از آنی گیرها که نوعی ملات برای آب بندی هستند و پودرهای کریستال شونده استفاده گردد. این آنی گیر و پودر کریستال شونده برای فشارهای منفی به کار برده می شوند. در فشار مثبت هم از انواع آب بند کننده‌های مخصوص به آن استفاده می‌کنند. فشار منفی فشاری است که سیال‌های خارج از ظرف به دیوارهای خارجی ظرف وارد می‌کنند تا بتوانند به درون آن نفوذ کنند. در برابر، فشار مثبت فشاری است که سیال‌های درون ظرف به دیواره‌های داخلی ضربه وارد می‌آورند.