روش های آماده سازی و اجرای رنگ های ترافیکی : انواع رنگ های ترافیکی همچون سرد، گرم و چند جزئی دارای کاربردهای مختلف و متنوعی می باشند. به گونه ای که می توان به برخی کاربردهای آنها همچون استفاده در صنایع مختلف و کارخانجات، طراحی و دکوراسیون، بتن جاده، علامت گذاری پارکینگ ‌های شخصی و عمومی و تونل ها اشاره کرد. این رنگ ها جهت استفاده در خط کشی خیابان و ترسیم علائم افقی ترافیکی، علامت گذاری منطقه، مشخص کردن محدوده، پارکینگ‌ ها، راهنمایی و کنترل خودرو ها در مسیر درست و خط کشی بزرگراه و خیابان نیز به کار برده می شوند.

روش های آماده سازی و اجرای رنگ های ترافیکی

رنگ کردن جداول، علائم ترافیکی، خط کشی و مشخص کردن محل عبور عابر پیاده از جمله موارد استفاده از رنگ های ترافیکی است. یک رنگ ترافیکی با کیفیت باید دارای خواصی همچون مقاومت سایشی بالا، مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی و آب ‌و ‌هوایی، چسبندگی بسیار خوب به سطوح آسفالت و بتن، مقاومت در مقابل ضربه و … باشد. این رنگ ها در سه دسته ی اصلی سرد، گرم و چند جزیی و بر حسب کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق رنگ ترافیکی عایق رنگ ترافیکی, انواع عایق های رنگی در خیابان

یکی از مهمترین عوامل در رنگ‌های ترافیکی،آماده سازی سطح می‌باشد. آماده سازی سطح باعث می‌شود تا رنگ ترافیک چسندگی مطلوب را با زیرایند داشته باشد و دوام آن افزایش یابد. برای آماده‌سازی سطح لازم است تا نکات زیر را مدنظر قرار داد:

  1. خشک بودن سطح: اساسا برای این‌که فیلم رنگ بتواند بر روی سطح اعمال شود لازم است تا عاری از هرگونه رطوبت باشد.در  غیر اینصورت چسبندگی بین رنگ و آسفالت به وجود نخواهد آمد.
  2. تمیز بودن سطح : هم‌چنین زیرآیند باید عاری از هرگونه گرد و خاک و کثیفی باشد.بدین منظور عموما قبل از هرگونه خط‌کشی،سطوح را به وسیله باد پرفشار تمیز می‌کنند.
  3. زدودن سایر مواد شیمیایی: وجود هر گونه مواد شیمیایی مانند قیر، روغن، بنزین و … باعث می‌شود تا رنگ ترافیکی دچار کاهش در خواص ماندگاری خود بشوند.
  4. پرکردن خلل و فرج:د ر برخی معابر ترک‌ها و ناهمواری در سطح وجود دارد که علاوه بر افزایش مصرف رنگ باعث کاهش چسبندگی و ایجاد ترک در فیلم رنگ خواهد شد.لذا حتی الامکان می‌بایست این خلل و فرج را برطرف نمود.
  5. استفاده از پرایمر: به منظور افزایش چسبندگی رنگ‌های ترافیک از پرایمرهای خاص استفاده می‌کنند.این پرایمرها ماندگاری رنگ ترافیکی را افزایش می‌دهند.