شیوۀ اجرای عایق پاششی مایع در سطوح : منابعی که بسیار حائز اهمیت بوده و تولید آن‌ها نیازمند گذشت سالیان زیادی است. بیشترین میزان هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها مربوط به سقف و دیوارها می‌شود، به همین دلیل استفاده از عایق‌های مناسب در این نواحی تا حد زیادی مانع هدر رفتن انرژی حرارتی می‌شود. یکی از این عایق ها، فوم پلی یورتان پاششی است. در این مطلب از وب سایت اسپری فوم درباره‌ی کاربردها و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. فوم پاششی یا عایق پاششی پلی یورتان ‌نوعی عایق پلی یورتان است از ترکیب دو نوع مایع ایزوسیانات (Isocyanate) و پلی یول (Polyol) تشکیل می شود.

شیوۀ اجرای عایق پاششی مایع در سطوح

شیوۀ اجرای عایق پاششی که بصورت پاشش (اسپری) است باعث شده به عایق یا فوم پاششی پلی یورتان معروف شود. عایق پاششی به دو شکل فوم سلول باز و فوم سلول بسته اجرا می شود، که نوع سلول بسته به عنوان عایق حرارتی-صوتی برای جلوگیری از انتقال حرارت در ساختمانها استفاده می شود.  فوم پاششی در درون خود یک ساختار سلولی خاص دارد که می تواند سرما و گرما را حفظ نموده و از انتقال آنها جلوگیری کند. فوم پاششی بر روی سقف، پشت بام و دیوارها قابل اجرا می باشد. نوع سلول باز این عایق به عنوان عایق صوت برای مکان هایی مثل استودیوهای صدابرداری، سالن های سینما یا آتلیه های هنری استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

فوم پاششی پلی یورتان فوم پاششی پلی یورتان, اسپری فوم عایق کاری

این فوم‌ های پاششی می‌توانند از جمله مهم‌ترین مواردی باشند که در صنایع و به خصوص در حوزه عایق کاری استفاده می‌شوند. فوم‌ های پلی یورتان در حقیقت از ترکیب شدن دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ایجاد می‌شوند. زمانی که این دو ماده با هم ترکیب می‌شوند، می‌توانند عایق‌های بسیار مقاومی را نسبت به رطوبت و همچنین نسبت به حرارت ایجاد کنند. برای آن که بتوانید فوم‌ های پاششی را استفاده کنید، باید دستگاه‌های مخصوص استفاده از آن‌ها را داشته باشید. استفاده کردن از فوم‌ های پاششی به این صورت است که دو ماده اولیه این فوم در دو محفظه جداگانه از دستگاه پاشش قرار گرفته و زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید این دو ماده با یکدیگر ترکیب می‌شوند. ماده ترکیب شده از این دو نوع فوم می‌تواند پس از پاشیده شدن به سطح مورد نظر و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، به سادگی سخت شده و دیگر امکان انتقال حرارت و رطوبت از طریق آن وجود ندارد. این محصول به صورت چند منظوره بوده که دارای مواد شیمیایی است و دارای کاربردهای بسیاری از جمله: اتصال پر کردن، آب بندی و عایق سازی و است. فوم پلی یورتان پاششی دارای کاربردهای گسترده‌ای است؛ از آن می‌توان برای عایق کاری پشت بام، دیوارها و کف ساختمان استفاده کرد. و به طور کلی در هر محیطی که نیاز به عایق حرارتی و صوتی دارد قابلیت به کار بردن را دارد.