محافظت از سازه با پارچه‌ ژئوتکستایل قابل نفوذ  : ژئوتکستایل پارچه‌های قابل نفوذ ساخته شده از مواد و الیاف مصنوعی هستند که در تثبیت خاک، کنترل فرسایش، زه‌کشی و کاربردهای فیلتراسیون استفاده می‌شوند. آنها معمولاً از پلی‌پروپیلن یا پلی‌استر ساخته می‌شوند و در اشکال بافته شده و غیر بافته در دسترس هستند. ژئوتکستایل بافته شده با بافتن رشته‌های الیاف مصنوعی به یکدیگر ساخته می‌شود و ماده‌ای قوی و بادوام ایجاد می‌کند. آنها معمولاً در کاربردهایی که نیازمند استحکام بالا هستند نظیر جاده‌ها و دیوارهای حائل استفاده می‌شوند. ژئوتکستایل غیر بافته از چسباندن الیاف مصنوعی به یکدیگر با استفاده از حرارت، فشار یا چسب‌های شیمیایی ساخته می‌شود. آنها اغلب در کاربردهایی استفاده می‌شوند که نیازمند خواص فیلتراسیون و زه‌کشی هستند همانند عایق‌بندی لاینرهای دفن زباله و سیستم‌های زه‌کشی.

محافظت از سازه با پارچه‌ ژئوتکستایل قابل نفوذ

ژئوتکستایل بافتنی با حلقه‌های به هم پیوسته الیاف مصنوعی تولید می‌شود. آنها معمولاً در برنامه‌های کنترل فرسایش استفاده می‌شوند، زیرا خواص فیلتراسیون خوبی دارند و می‌توانند با سطوح نامنظم مطابقت داشته باشند. ژئوتکستایل‌های بافته شده و بافته نشده تفاوت‌های قابل توجهی، به ویژه در کاربرد و نحوه تولید دارند. با توجه به پروژه شما، مناسب‌ترین نوع ژئوتکستایل مشخص می‌شود. در زیر تفاوت عمده بین ژئوتکستایل‌های بافته شده و بافته نشده ذکر شده است: الیاف حصیری یک انتخاب عالی برای کاربردهای تقویت و تثبیت هستند، در حالی که نمونه نمدی برای کاربردهای فیلتراسیون، جداسازی و زهکشی عالی است. از این الیاف به طور گسترده در تولید لوله زهکشی پوشش‌‌دار استفاده می‌کنیم. ژئوتکستایل‌های بافته شده ظرفیت بارگذاری و استحکام کششی بالایی دارند و اغلب در راه سازی کاربرد دارند؛ در حالی که نمونه‌های نبافته معمولاً با وزن اندازه گیری می‌شوند. این ژئوتکستایل‌ها به استثنای چند مورد، نیمه نفوذ پذیر هستند و سرعت عبور جریان از آنها کم است؛ در حالی که ژئوتکستایل‌های بافته نشده نفوذپذیر هستند و سرعت عبور جریان از آنها زیاد است. مدل‌های بافته شده و بافته نشده را می‌توان از نخ یا الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن تولید نمود. ساده‌ترین راه برای تشخیص تفاوت بین ژئوتکستایل بافته شده و بافته نشده، ویژگی‌های فیزیکی آنهاست. ژئوتکستایل‌های بافته نشده مانند نمد به نظر می‌رسند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.


 عملکرد چندگانه ژئوتکستایل
عملکرد چندگانه ژئوتکستایل

مزایای استفاده از ژئوتکستایل چیست؟

  • محافظت از سازه های ساحلی در برابر امواج و سیل
  • بهبود مقاومت خاک با هزینه بسیار کم
  • محافظت از فسیل های لایتولی در برابر باران و ریشه های درختان
  • تاثیرگذار در زهکشی زمین های بازی
  • محبوبیت ژئوتکستایل های ساخته شده از الیاف نارگیل به دلیل مقاومت به خوردگی و استحکام بالا و کاربرد آن ها در غنی سازی خاک
  • جدا کردن دو لایه خاک
  • استفاده از ژئوتکستایل های جوت برای جلوگیری از رانش کوه