کاربرد انواع پوشش ضد اسید در صنایع : بتن و سایر سطوح فلزی با وجود مزایای منحصر به فرد که باعث مصرف روز افزودن آن در پروژه های ساختمانی و صنعتی عمرانی گردیده است، دارای نقاط ضعفی نیز می باشد که بهره برداری بهینه و حفظ دوام بلند مدت نیازمند لحاظ تمهیدات لازم می باشد. از جمله مباحث و عوامل مخرب سازه های بتنی و فلزی تماس اسیدی می باشد. برای این امر بهترین گزینه استفاده از پوشش های محافظتی می باشد. پوشش های محافظتی ضد اسید دارای انواع مختلفی می باشد. هر یک از این سیستم ها در شرایط متفاوتی و بهینه ای کاربرد دارند.

کاربرد انواع پوشش ضد اسید در صنایع

فاضلاب های صنعتی و غیر صنعتی به دلیل تجمع مواد شیمیایی و همچنین مواد مختلف دیگری مانند گاز H2S به طور مداوم در معرض خوردگی اسیدهای مختلف خصوصاً اسید سولفوریک هستند. بنابراین لازم است تا در محفظه داخلی لوله های فاضلاب، حوضچه های بازیافت، مخازن تصفیه خانه ها و غیره از پوشش‌های ضد اسید استفاده شود. دقت کنید که سالن های تولید پارچه به طور مداوم در تماس با آلودگی‌های مختلف هستند. در نتیجه این امر می‌تواند باعث افت کیفیت رنگ محصولات تولیدی نساجی شود. پس لازم است تا کف و دیوار برخی سالن های نساجی توسط پوشش‌های ضد اسید محافظت شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش های ضد اسید پوشش های ضد اسید، انواع مواد ضد اسید

 خواص و اثرات ملات ضد اسید :

  • مقاومت حرارتی عالی ملات ضد اسید  تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد
  • پایداری  و مقاومت شیمیایی عالی  ملات ضد اسید ی در برابر انواع قلیا و اسیدهای قوی معدنی و آلی ، نمکها ، حلالها ، روغنها و دیگر مواد شیمیایی مخرّب
  • چسبندگی بسیار زیاد ملات های ضد اسید به انواع مصالح
  • مقاوم در برابر آب و مواد قلیایی میباشد
  • مقاومت عالی ملات ضد اسید در برابر حرارت زیاد
  • مقاومت مکانیکی بسیار عالی  این ملات
  • امکان پوشش دهی سطوح بدون نصب کاشی

یکی مراحل نگهداری بتن بعد از عملیات بتن ریزی، محافظت بتن در برابر عوامل شیمیایی می باشد. به خصوص این عوامل در برخی از محیط ها حضور پررنگ تری دارند. حفاظت از بتن در برابر آسیب های شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر حفاظت از بتن به صورت درست انجام نشود، بتن عمر کوتاهی خواهد داشت و برای ترمیم آن باید هزینه ی بالایی را صرف کنیم. یکی از مهم ترین عوامل که می تواند باعث خوردگی بتن شود، حملات اسیدی است که باعث خوردگی فولاد تقویت کننده بتن است. به همین منظور باید در سازه هایی که در محیط هایی قرار دارند که شانس خوردگی آن ها بالاست باید از پوشش های محافظتی برای جلوگیری از خوردگی استفاده شود. سیستم ها و پوشش های ضد خوردگی و پوشش های ضد اسیدی بتن مثل دیگر اجزای بتن از تنوع بالایی برخوردار می باشند که روش اجرای هر کدام متفاوت می باشد.