مزایا و ویژگی‌ های قیر اصلاحی با پلیمر : در سال‌های اخیر به وضوح ثابت شده است که قیرهای معمولی دیگر نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای صنعتی جوامع مختلف باشند و این باعث شده است که امروزه قیرها با مواد مختلفی مخلوط و بهینه شوند. برای حل مشکلاتی مانند ایجاد فاصله‌های زیاد بین دانه‌های قیر از روش پلیمری کردن آن استفاده می‌شود. قیرهایی که دارای رزین ترموپلاستیک الاستومری هستند امروزه استفاده‌های بسیار زیادی دارند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیر طبیعی که در اشکال مختلفی همچون پودر گیلسونایت وجود دارد زمانی که به صورت پلیمری باشد به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌ های منحصر به‌فرد می‌تواند کاربردها و استفاده‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

مزایا و ویژگی‌ های قیر اصلاحی با پلیمر

قیرهای اصلاح شده با پلیمر، قیرهایی هستند که خواص آنها با کمک پلیمر بهبودیافته است. استفاده از این قیرها در صنعت خواص ویژه‌ای به محصولات می‌دهد و آنها را متمایز می‌کند.

از جمله ویژگی‌های قیر اصلاحی با پلیمر می‌توان این موارد را نام برد:

  • مقاومت عالی در برابر حرکت و تغییر شکل
  • کشسانی بسیار بالا
  • مقاومت عالی در تغییرات دمایی
  • قابلیت الاستیسیته و انعطاف‌پذیری فوق‌ا‌لعاده
  • چسبندگی بسیار بالا
  • عملکرد بهتر در دماهای بسیار پایین و بسیار بالا

به‌کارگیری قیرهای اصلاحی با پلیمر در صنعت، ترمیم و بازسازی مداوم را کاهش می‌دهد. این امر سبب صرفه‌جویی بالایی در هزینه‌ها می‌شود. به همین دلیل کاربرد این قیرها روزبه‌روز در حال افزایش است. از کاربردهای این قیرها ایزوگام سازی، ساختمان‌سازی و خودروسازی، جاده‌سازی و آسفالت، ساخت عایق‌های پوششی و ضد رطوبت در صنایع نفت و گاز و ایجاد پوشش‌های حفاظتی برای فلزات را می‌توان نام برد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد قیر پلیمری کاربرد قیر پلیمری, عایق های رطوبتی پلیمری

موارد مصرف قیرهای پلیمری :

- زیر سازی و آب بندی استخرها و مخازن
- جداره خارجی و داخلی دیوارهای بتنی ( مانند پی ساختمان )
- روی کف قبل از کاشی یا سرامیک کاری
- روی بام ( قبل از عایقکاری فوم پلی یورتان یا کف سازی )
- ایجاد لایه محافظ در برابر بخار
- گود ساختمان ها بخصوص روی نیلینگ و شاتکریت
-روی نمای خارجی ساختمان های دارای بلوک سیمانی و آجری ( قبل از اجرای نما )
- آب بندی سطوح فنداسیون
- ایزولاسیون لوله های اب و نفت و گاز و ...

قیر طبیعی به عنوان یکی از بهترین انواع قیرها شناخته می‌شود که به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون خلوص بالا، دمای ذوب بین 160 تا 220، مقاومت بالا در برابر رطوبت، چسبندگی عالی، سازگاری با مواد نفتی و … کاربردهای مختلفی دارند. قیر طبیعی پلیمری در حقیقت از نظر ویژگی‌ها و خواص بهبود پیدا کرده و می‌تواند در مقایسه با قیرهای معمولی استفاده‌ های بهتر و بیشتری دارد.