تهیه و اجرا اسفالت سرد حفاظتی در کشور : آسفالت سرد در کلیه لایه‌ های روسازی کاربرد دارد مشروط بر آن که تمام ضوابط و معیارهای طراحی و محدودیت‌های ترافیکی مسیر رعایت شده باشد. این نوع آسفالت در قشرهای رویه، آستر و اساس قیری برای ترافیک سبک و متوسط و در قشر اساس قیری برای ترافیک سنگین و خیلی سنگین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تهیه و اجرا اسفالت سرد حفاظتی در کشور

آسفالت‌ سرد از مخلوط کردن مصالح سنگی با قیر (قیر محلول، امولسیون) بدست می آید که این اختلاط قیر و مصالح در درجه حرارت محیط انجام می گیرد و در همین دما پخش و متراکم می‌شود .سنگدانه‌ها در زمان اختلاط با قیرآبه می‌تواند مرطوب باشد ولی با قیرهای محلول، در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت باید خشک شده باشد. مخلوط‌های آسفالت سرد که با قیرهای محلول غلیظ مانندMC-3000 یا SC-3000 تهیه می‌شود، عملاً مانند آسفالت گرم باید در درجه حرارت ۹۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر با قیر مخلوط شده و در محدوده همین دما، پخش و متراکم شود. آسفالت سرد را می‌توان در مسافت‌های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرار داد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

اسفالت سرد مخلوط اسفالت سرد مخلوط, فروش آسفالت

انواع آسفالت سرد :

آسفالت سرد را می توان برحسب روش تهیه و اجرا به دو دسته آسفالت سرد کارخانه‌ای و آسفالت سرد مخلوط در محل تقسیم کرد. آسفالت سرد کارخانه‌ای:آسفالت سرد کارخانه‌ای در کارخانه‌های ثابت و مرکزی آسفالت تهیه می‌شود و سپس برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود.

آسفالت سرد مخلوط در محل:آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زیر تهیه می‌شود:

الف- نوع مخلوط در محل که سنگدانه‌ها در کنار و امتداد راه ریسه شده و روی آن قیرپاشی می‌شود و سپس عمل اختلاط و پخش با گریدر یا وسایل نظیر آن انجام می‌گیرد.

ب- نوع مخلوط در کارگاه که عمل اختلاط قیر و سنگدانه‌ها در کارگاه‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط تهیه شده برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود. برای بهسازی راه باید روکش‌های آسفالتی که با گذشت زمان اکسیده‌ شده و کاملا فرسوده‌شده است را با آسفالت حفاظتی و با صرف هزینه پایین‌تر بهسازی کرد. با اجرای آسفالت حفاظتی برای این منظور بعد از عملیات اصلاح و ترمیم اعم از لکه گیری، درزگیری ترک‌ها، هموارسازی پستی‌ها و بلندی‌ها و دیگر تعمیرات سطحی، باعث خدمات‌رسانی بهتر می‌گردد و در ضمن سطح یکنواختی را برای رویه راه ایجاد می‌کند.