عایق کاری بویلرها بوسیله صفحه موجدار فولادی : عایق کاری بویلرها سخت می باشد زیرا باید انبساط حرارتی در تمام ساختار آن در زمان عایق کاری در نظر گرفته شود. روی سطح این عایق ها بوسیله ورقه موجدار و یا روکش آلومینیومی پوشانده می شود. در بالای بویلرها یکسری از انشعابات لوله قرار دارد که این انشعابات باید به همراه اتاقک بویلر عایق کاری شود. این اتاقک معمولا یا فقط بوسیله ی پشم سنگ پتویی دوخته شده با تورسیمی و یا بوسیله ی عایق پشم سنگ تخته ای و پتویی عایق کاری می شود. تمام این عایق کاری ها بوسیله ی صفحه های موجدار فولادی مقاوم پوشانده می شود و بالای بویلر بوسیله ی صفحات فلزی که تحمل وزن کارگران را داشته باشند پوشانده می شوند.

عایق کاری بویلرها بوسیله صفحه موجدار فولادی

عایق حرارت یا عایق ضد حرارت به پوششی گفته می شود که مانع انتقال و هدر رفت حرارت می شود و می تواند مولکول های هوا را در خودش نگه دارد و از انتقال حرارت از مکانی به مکان دیگر جلوگیری کند. عایق های حرارتی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در مکان های مختلف مانند ساختمان ها، لوله های آب گرم و سرد، دیگ های بخار، کانال ها و مخزن و نظیر آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. عایق ها معمولا از مواد مرکب که جامداتی غیر یکنواخت هستند و وزن سبک و استحکام بالایی دارند، ساخته می شود. عایق های حرارتی از نظر جنس دارای انواع مختلفی مانند عایق الاستومری، عایق پلی اتیلن، عایق پلی یورتان، عایق پلی ایزوسیانورات، عایق پلی استایرن، فوم شیشه، فنولیک، پشم معدنی، پشم سنگ و پشم سرباره، پشم سرامیک، سیلیکات کلسیم، ورمیکولیت، پوشش های ضد تابش، شیشه اسفنجی، پرلیت، تخته های فیبری، تخته چوب پنبه فشرده هستند و از نظر ظاهری نیز به کفی، پتویی، تخته ای، قطعه ای، موج دار و بلوکی تقسیم بندی می شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پشم سنگ تخته ای پشم سنگ تخته ای, انواع عایق حرارتی و صوتی

اهداف عایق کاری حرارتی بویلرها :

- جلوگیری از کندانس شدن بخار

- کاهش اتلاف حرارت و افزایش کارایی بویلر

- محافظت در برابر تماس افراد با سطح داغ بویلر از طریق عایق کاری و کاهش دمای سطح

- جلوگیری از گرم شدن هوای درون اتاقک بویلر که باعث می شود محیط کار بهتری فراهم شود.

- از دیگر مزایای عایق کاری حرارتی تجهیزات صنعتی می توان به کنترل دمای فرایند، جلوگیری از یخ زدگی و تخریب تجهیزات و عایق کاری صوتی و ضد حریق آن ها (در صورتی که از عایق مثل عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ استفاده شود)، اشاره کرد.