بررسی انواع فوم‌ بتن جهت عایق حرارت صوت : برای تولید فوم بتن ابتدا سیمان و آب با در نظر گرفتن مقدار مشخص چگالی در میکسر مخلوط می‌شود. بعد از آن، ماده فوم در فوم ژنراتور دستگاه، با آب ترکیب شده و به وسیله پمپ هوا از لوله مخصوص با فشار زیاد عبور داده می‌شود. این عمل باعث تولید کف می‌شود. حالا کف به دست آمده با ملات سیمان و آب در میکسر مخلوط می‌شود و در این حین، حباب‌های بسیار ریز در همه ملات به وجود می‌آید و بعد از به عمل آمدن، به وسیله پمپ به طبقات پمپاژ و روی سطح ریخته می‌ شود. بعد از اتمام مراحل اجرای فوم بتن، برای جلوگیری از ایجاد ترک‌های سطحی روی فوم بتن باید حداقل تا ۳ روز، سطح بتن مرطوب باشد. به طور کلی برای خشک شدن فوم بتن نباید عجله کرد. چون زود خشک شدن آن، باعث کاهش مقاومت و حتی جمع‌شدگی آن می‌شود.

بررسی انواع فوم‌ بتن جهت عایق حرارت صوت

مهم ترین عامل تعیین کننده کاربرد و تقسیم بندی فوم‌بتن، چگالی آن است. این ماده بر اساس چگالی به سه نوع تقسیم می‌شود:

  • چگالی بالا(سازه‌ای): فوم‌بتن با چگالی بالا، دارای چگالی ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. از این چگالی، به منظور ساخت دیوارهای باربر، دیوارهای جدا کننده و… استفاده قرار می‌گیرد.
  • چگالی متوسط: فوم‌بتن با چگالی متوسط دارای چگالی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. از این ترکیب چگالی اغلب در ساخت بلوک های پیش ساخته برای عضوهای غیر باربر به کار می‌رود.
  • چگالی پایین(سبک): فوم‌بتن با چگالی پایین، دارای ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.کفسازی با فوم بتن کفسازی با فوم بتن, بهترین خدمات گفسازی

این نوع فوم بتن با (عنوان بتن سبک) شناخته می‌شود. بتن سبک گزینه بسیار خوبی برای عایق صدا و حرارت است.این نوع فوم بتن مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی، رطوبت دارد. مواد کف زا فوم را می توان به لحاظ ساختاری در دو کلاس طبقه بندی کرد که شامل مواد بر پایه پروتئین حیوانی فوم پروتیینه و مواد کف زای شیمیایی فوم شیمیایی می باشند معمولا کف حاصل از مواد بر پایه پروتئین به لحاظ حجمی، کمتر و پایدار تر از کف حاصل از مواد شیمیایی می باشد (مواد شیمیایی دارای وزن مخصوص کف حدود 40 گرم در لیتر با پایداری کف در حد کمتر از 2 ساعت و افزایش حجم حاصل از کف کردن حدود 25 برابر حجم اولیه می باشند این در حالیست که در مواد فوم پروتئینه با چگالی و پایداری کف 2 برابر بیشتر و حجم کف تولید شده حدود نصف مواد شیمیایی می باشند) تجربه نشان می دهد که مواد شیمیایی برای ساخت بتن های با چگالی بالای 1000 مناسبند این در حالیست که از مواد پروتئینی در ساخت انواع بتن از چگالی 500 الی 1600 کیلو بر متر مکعب می توان استفاده کرد. این نکته را خاطر نشان کرد که (پایداری کف باید تا حدی باشد که بعد از فرایند اختلاط کف با ملات سیمانی و تا گیرایش اولیه مخلوط، کف پایداری خود را حفظ نماید در غیر این صورت، ساختاری که با قرار گیری و توزیع حبابها در داخل مخلوط ایجاد شده) در اثر از بین رفتن قسمتی از حبابها قبل از گیرش اولیه سیمان، از هم پاشیده و در نتیجه وزن افزایش می یابد. به علت طبیعت متخلخل داخل بتن، این نوع بتن یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب می باشد .از لحاظ صوتی عایق مناسبی جهت صدا با ضریب زیاد جذب اکوستیک به شمار می رود که در نتیجه به عنوان یک فاکتور رفاهی در جهت جلوگیری از ورود صداهای اضافی اخیرا مورد توجه طراحان قرار گرفته است.