به صرفه ترین اجرای مراحل زیرسازی آسفالت راه ها : زیرسازی یکی از مراحل ساخت راه و جاده است. در پروژه های راه سازی و جاده سازی، زیر سازی نقش کلیدی خود را دارا می باشد. همان طور که می دانیم راه سازی یکی از مهم ترین عملیات هایی است که پیمانکاران راه و ساختمان آن را اجرا می کنند. زیرسازی و همچنین روسازی یکی از تخصص های برجسته و مهمی است که یک شرکت پیمانکاری باید داشته باشند. یک شرکت پیمانکاری باید در زمینۀ شناخت و محاسبۀ عملیات در زیرسازی دارای تخصص کافی و اطلاعات ویژه ای باشند.

به صرفه ترین اجرای مراحل زیرسازی آسفالت راه ها

برخی از شرکت های پیمانکاری فقط بخشی از مراحل ساخت راه و جاده را اجرا می کنند. باید اضافه کرد که زیرسازی مرحله ای ویژه در راه سازی و جاده سازی محسوب می شوند. هم اکنون در دنیای مدرن امروزی، اکثر راه ها از دو قسمت ساخته می شوند :
۱-زیرسازی
۲-روسازی

در راه سازی بدنۀ اصلی راه یا جاده از شن و ماسه بوده و با آن ساخته می شوند. اما در زمینۀ زیر سازی، باید اشاره کنیم که بخش زیرسازی شامل از دو لایۀ زیر اساس و اساس راه می باشد. البته روسازی هم از دو لایۀ آستر و رویه ساخته می شود. قبل از اینکه کار آسفالت اجرا شود نیاز است تا محیط کاملا زیرسازی شود تا آسفالت به بهترین نحو اجرا شود. برای سفارش زیرسازی و اجرای آسفالت با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، با ما تماس بگیرید. تلفن تماس مشاور مجموعه : 09121754110 می باشد.

عوامل ایجاد خرابی در آسفالت‌ کاری :

از جمله عواملی که در اثر گذر زمان باعث خرابی و از بین رفتن آسفالت می شود شامل موارد زیر می باشد :

زیرسازی آسفالت راه ها زیرسازی آسفالت راه ها, عملیات اجرای زیرسازی خیابان

  • بی کیفیت بودن مواد آسفالت
  • شرایط نامناسب محیطی
  • بار و ترافیک سنگین
  • زیرسازی نامناسب محل

این خرابی ها نیز خود را به صورت های زیر نشان می دهند :

  • چاله
  • ورم آسفالت
  • شکستگی و ترک سطح
  • از بین رفتن روسازی های آسفالت
  • بیرون زدگی قیر های آسفالت

همچنین بهتر است بدانید که با ایجاد این ترک ها و چاله ها به مرور زمان آب به لایه های داخلی آسفالت وارد شده و باعث می شود عمر آسفالت روز به روز کمتر شده و به مرور از بین برود.

مراحل زیرسازی آسفالت عبارتند از :

  1. از بین بردن پستی و بلندی‌های محل نصب با استفاده از خاک‌برداری یا خاک‌ریزی.
  2. اجرای مراحل نصب آسفالت در زمانی که دمای هوا بیش از اندازه سرد یا مرطوب نباشد.
  3. پخش یک لایه قیر با ویسکوزیته کم جهت افزایش چسبندگی سطح آسفالت به زمین( مقدار و نوع قیر مصرفی بسته به شرایط آب و هوایی و شرایط سطح مورد نظر برای اجرای آسفالت متفاوت است ).
  4. اگر سطح زیرین قبلا آسفالت شده است، ابتدا باید سطح آسفالت کاملا تمیز و خشک شود تا آسفالت جدید بتواند به سطح قبلی چسبندگی کافی پیدا کند.