اهداف استفاده از آسفالت های حفاظتی در سطح راه ها : آسفالت‌های حفاظتی به آن دسته از مخلوط‌های قیر و مصالح سنگی می گویند که جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی به ‌کار گرفته می‌ شوند. این نوع آسفالت باعث جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته می‌ شود. آسفالت‌های حفاظتی انواع متنوعی را در بر می‌گیرند که از یک قیر پاشی ساده تا پخش آسفالت‌های سطحی چند لایه‌ای را شامل می ‌شوند‌. هر یک از انواع آسفالت‌های سطحی ویژگی خود را داشته و به منظور خاصی در سطح راه پخش می‌شوند‌. انواع آسفالت ‌های حفاظتی مورد استفاده در رویه‌های آسفالتی به شرح زیر تقسیم می‌شوند.

  • آسفالت سطحی یک یا چند لایه‌ای.
  • سیل کت‌ها یا اندودهای آب بندی.
  • مخلوط‌های آسفالتی قیرابه‌ای یا دوغاب قیری (اسلاری سیل).
  • آسفالت نازک حفاظتی (‌میکروسورفیسینگ).

اهداف استفاده از آسفالت های حفاظتی در سطح راه ها

آسفالت های حفاظتی به منظور های زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

1- تأمین رویه ای کم هزینه برای آمد و شد کم تا متوسط.

2- تأمین لایه ای نفوذ ناپذیر برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین.

3- تأمین رویه ای مقاوم در برابر لغزش . روسازهایی را که بعلت قیر زدگی یا فرسودگی و صیقلی شدن سطح مصالح سنگی، لغزنده شده اند میتوان با بکارگیری قیر امولسیونی با یا بدون مصالح سنگی تیز گوشه و سخت اصلاح نمود تا مقاومت در برابر لغزش بهبود یابد.

4- احیای رویه هوازده(اکسیده شده) و خشک  روسازی هایی را که هوازده شده اند(به گونه ای که شن زدگی و جدا شدن دانه ها ممکن است اتفاق بیفتد) می توان با کاربرد اندود آب بندی(Fog Seal) و یا آسفالت سطحی تک لایه ای یا چند لایه ای تعمیر و به حالت اولیه برگرداند.

5- فراهم کردن پوشش موقتی برای لایه اساس جدید.

6- احیای روسازی های قدیمی که بعلت پیرشدگی، ترک های انقباضی و ترک های ناشی از خستگی آسیب دیده اند.

7- متمایز کردن شانه ها از سواره رو.

انواع آسفالت های حفاظتی انواع آسفالت های حفاظتی, اجرای انواع آسفالت کاری

آسفالت های حفاظتی انواع مختلفی را شامل می گردد که کمترین و ساده ترین آن از قیر پاشی ساده و معمولی (فوگ سیل) تا پخش چند لایه مصالح و قیر را شامل می گردد. هر کدام از این روش های کیفیت مختلفی را دارا می باشند و از عملکرد مختلفی برخوردار هستند. آسفالت های حفاظتی یا سطحی، یکی از انواع مختلف کاربردهای قیر و مصالح سنگی است که ضخامت آنها کمتر از بیست و پنج میلیمتر می باشد و به همین دلیل جزء لایه باربر روسازی راه محسوب نمی ‌شود و تنها نقش حفاظتی دارند. این نوع آسفالت ها برای همه رویه های جاده ای قابل استفاده است به این آسفالت ها اغلب پوشش آب بند نیز گفته می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.