نحوه عایق کاری کف آشپزخانه توسط قیر و گونی در ساختمان ها : در مکان هایی که احتمال ریزش آب در کف و قسمت پایین دیوارها وجود داشته باشد عایق کاری کف و پای دیوار امری ضروری است. معمول‌ترین عایق که در این موارد به کار می‌رود، قیر و گونی، مشمع، مقوا و گونی قیر اندود است که به ذکر آنها اکتفا می‌شود. نحوه عایق کاری عیناً همانند عایق کاری بام است با این تفاوت که عایقکاری قائم پای دیوارها در این مکانها تا ۱۵ سانتیمتر بالاتر از بالاترین نقطه‌ای که امکان ریزش آب و تجمع آن وجود دارد (مانند لبه وان و زیر دوش) ضروری است.

نحوه عایق کاری کف آشپزخانه توسط قیر و گونی در ساختمان ها

 نظر به اینکه تغییرات درجه حرارت در داخل ساختمان از بام آن کمتر است، لذا مصرف قیر ۱۰۰/۱۵ در استاندارد ۲۱۱ ایران مرجح شمرده شده است. در محل کف‌شور آشپزخانه و حمام و محل نصب کاسه توالت باید دقت شود که لایه‌های عایق تا داخل لوله فاضلاب امتداد یابد و سپس نسبت به نصب لوازم بهداشتی اقدام گردد. محل کاسه توالت را ابتدا باید با ماسه نرم و کم سیمان اندود کرد و با فشار دادن کاسه توالت بر روی آن سطح ملات را به شکل کاسه توالت درآورد و روی آن را با ماسه سیمان لیسه‌ای اندود نمود. پس از خشک شدن اندود عایق کاری کف انجام خواهد شد. لازم به یادآوری است که شیب‌بندی کف حمام، آشپزخانه، توالت و فضاهای مشابه به سمت کف‌شور و کاسه توالت به منظور تخلیه آبهایی که احتمالاً در کف جاری می‌شود، امری ضروری است. از جمله مزایای قیرگونی می‌توان به اجرای راحت، عدم نیاز به تخصص جهت اجرا، مصالح قابل دسترس، مناسب بودن برای فضاهای کوچک یا شکستگی‌های زیاد مانند حمام،‌ آشپزخانه و پای ستون‌ها، اشاره کرد. این عایق رطوبتی را می توان در کف ساختمان های که در طبقه همکف ساخته می شوند مورد استفاده قرار داد. و یا اینکه در بخش سرویس ها مورد استفاده قرار داد تا از نفوذ اب به طبقات زیرین و یا نفوذ آب به دیوار های مجاور جلوگیری کرد .و یا می توان در کف مخازن اب با فشار زیاد مورد مصرف قرار داد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی کف آشپزخانه عایق بندی کف آشپزخانه, قیرگونی سطح داخلی سازه ها

اگرچه کف سازی تا مقدار خیلی زیادی مانع از عبور آب به لایه زیری می شود اما به تنهایی کافی نیست. به همین دلیل زیر لایه کف سازی همواره لایه عایق کاری قرار دارد. این لایه دارای شیب مناسب به سمت چاه یا آبرو است تا در صورت عبور رطوبت از کف سازی این رطوبت به سمت آبرو هدایت شده و به سقف طبقه پایین منتقل نگردد. که اجرای قیرگونی در این گونه سطوح مانع خرابی و نم می شود.