نحوه انجام درزگیری و پر کردن ترک های آسفالت در جاده : درزگیری از فعالیت های لازم و مهم تعمیر و نگهداری در روسازی‌های آسفالتی است. درزگیری ترکها موجب کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون لایه های اساس و زیر اساس شده ، که منجر به افزایش دوام و عمر روسازی می‌گردد. هدف از درزگیری رفع نواقص موضعی و جلوگیری از گسترش خرابی روسازی و نیز تامین سطحی ایمنی است. در حال حاضر روش‌های نوین زیادی به منظور درزگیری ترکها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ماشین آلات مختلفی جهت انجام درزگیری آسفالت تولید می‌گردد. این ماشین آلات با توجه به مقدار ظرفیت معمولا دسته بندی می‌شوند. برای نمونه ممکن است که این ماشین آلات ۵۰۰ لیتری یا ۳۵۰ لیتری باشند. دانستن این موضوع که در هر وضعیت،‌ چه روش و چه ماشینی مقرون به صرفه تر و مناسب تر است، امری ضروریست.

نحوه انجام درزگیری و پر کردن ترک های آسفالت در جاده

درزگیری ترک ها به عنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه محسوب می شود. نحوه انجام درزگیری ترکها به دو روش کلی آب بندی ترک و پرکردن ترکها می باشد. آب بندی و پرکردن ترکها در رویه های آسفالتی، از فعالیت های لازم و مهم تعمیر و نگهداری بوده که به منظور کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون سیستم روسازی و کاهش نرخ خرابی روسازی، ضروری می باشد. ارزیابی و درجه بندی وضعیت روسازی به تعیین این امر که کدام روش نگهداری روسازی مورد نیاز می باشد، کمک می نماید. درزگیری پروسه ای برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه زیرین است و همچنین در آسفالت هایی که به دلیل زیرسازی نامناسب، تحمل فشار ناشی از ترافیک سنگین را ندارند، پس از اجرای عملیات درزگیری می تواند همانند ضرب گیر برای آسفالت جدید عمل کرده و مانع از ایجاد ترک بر روی سطح آسفالت جدید گردد. اجرای درزگیری آسفالت با قیر پلیمری (ماستیک) و فروش دستگاه دمنده (blower) آسفالت با بهترین کیفیت و قیمت توسط شرکت گوهر ابنیه پایتخت, با کادری مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به شما کارفرمای محترم و همکار عزیز هستیم. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

درزگیری آسفالت با قیر پلیمری درزگیری آسفالت با قیر پلیمری, عایق بندی با قیر

قبل از اجرای آسفالت باید بدانیم که آسفالت انواع مختلفی دارد و هر کدام کاربرد خاصی دارند . باید با توجه به مکانی که قصد دارید آسفالت کاری را انجام دهید از آسفالت متناسب با آن محدوده استفاده کنید . بطور معمول باید بدانید مثلا برای محوطه ، باغچه ها و یا پشت بام از آسفالت گرم ، سرد و یا آسفالت حفاظتی استفاده کنید زیرا هرکدام از این آسفالت ها یک کاربرد خاص دارند . برای اجرای آسفالت کاری باید  به تجهیزات مدرن آسفالت کاری و از افراد با تجربه برای انجام این کار نیز توجه داشت . زیرا اگر تجهیزات و آسفالت بی کیفیت بکار رود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت . البته ممکن است نصابان بی تجربه نیز کیفیت کار آسفالت کاری را پایین بیاورند .