استفاده از شاتکریت جهت مقاومت سازه ها : اجرای شاتکریت پلاستر و نصب دیوار پیش ساخته ، سیمان پاشی ، پودر پاشی ، مقاوم سازی ساختمان و گود و تونل ، عایق سقف رابیتس و از این دست فعالیت ها توسط اکیپ مجرب صورت می گیرد. شاتکریت یا بتن پاشیده، به ملات یا بتنی که با هوا و سرعت بالا بر روی سطح پاشیده می شود، گفته می شود. شاتکریت متشکل از سیمان، سنگدانه، آب و مواد افزودنی است. شاتکریت نسبت به بتن متداول مزیت هایی دارد که می توان از آن ها به قالب بندی کمتر، قابلیت چسبندگی عالی به سطح و کسب مقاومتی در حدود 450-550 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در 28 روز، اشاره کرد.

استفاده از شاتکریت جهت مقاومت سازه ها

بتن شاتکریت سریع ترین روش برای جایگذاری بتن در همه کارها نیست اما در مواردی که نیاز به مقاطع نازک و سطح زیادی از بتن کاری باشد، شاتکریت به شکل موثری در زمان صرفه جویی می کند. بتن شاتکریت از جمله مصالحی است که از گذشته تا به امروز همواره در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است. این متریال نقش موثری در بالا بردن مقاومت سازه ایفا می کند. با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات بسیاری برای اجرای بتن ریزی به منظور تعمیر و یا تقویت سازه تولید شده که انجام بتن ریزی را آسان و نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده است. دستگاه بتن پاششی یا شاتکریت از جمله تجهیزاتی است که استفاده از آن در ساخت و ساز رواج یافته و روند بتن ریزی را تسریع بخشیده است. بتن پاششی عملیات پاشش بتن یا ملات بر روی سطح حفاری شده توسط جریان هوای فشرده می باشد. این متریال شامل سیمان, ماسه و شن است و به دلیل بالا بودن سرعت پاشش آن بر روی سطح به صورت دینامیکی فشرده می شود و چسبندگی بالایی پیدا می کند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

شاتکریت تر شاتکریت تر, انواع عایق بتن پاششی

موارد مصرف :

کنترل خوردگی، ایزولاسیون و عایق رطوبتی دیوار برشی، حائل و شاتکریت، عرشه، پایه و فونداسیون بتنی پل، فونداسیون و کف بتنی، دیوار تونل و شفت مترو، مخازن بتنی مدفونه (دفنی و غیردفنی) ، لوله های انتقال بتنی، سپتیک ها، تیرها و پایه دکل‌های برق .

خواص و اثرات زودگیر شاتکریت مایع در توسعه کیفیت بتن چگونه عملی میکند ؟

  • سریع شدن در زمان گیرش
  • حصول پایداری بالاتر در زمان کوتاهتر
  • زودگیر شاتکریت مایع باعث کاهش زمان لازم برای نگهداری و محافظت از بتن
  • افزایش دمای هیدراسیون
  • ممانعت از یخ زدگی بتن
  • افزایش چسبندگی بتن.

 استفاده از روش شاتکریت یکی از بهترین روش ها برای ساخت سطوح منحنی است و به همین جهت اجرای لاینینگ تونل ها و گنبدها آسان تر شده است. اجرای شاتکریت می تواند به وسیله ی تجهیزات مکانیکی و یا دستی صورت گیرد که انتخاب روش به عواملی نظیر ابعاد پروژه و کیفیت بتن مورد استفاده بستگی دارد.