عایق کاری بام با استفاده از قیرگونی در کرج:قیر گونی،قیرگونی نوعی ایزولاسیون «عایق کاری» است که برای عایق کاری کف سرویس بهداشتی، پشت بام‌ها، آشپزخانه‌ها، پای ستون‌های فلزی، لکه گیری‌های کوچک و سایر موارد مورد نیاز برای عایق کاری استفاده می‌شود. گونی در بین لایه‌های قیرقرار می‌گیرد و موجب انسجام و پایداری محصول نهایی می‌شود.

قیرگونی

قیرگونی چیست:قیرگونی یک نوع ورقه سنگین می باشد که در ساخت و ساز از آن استفاده می ‌شود. این ورقه‌ ها با آغشته کردن نوعی کاغذ، فایبرگلاس حصیری و گونی به قیر ساخته می‌ شوند. با ترکیب موارد فوق، ماده‌ ای ضد آب تولید می‌ شود که از آن برای پوشش و عایق سقف ساختمان و کف سروسی بهداشتی و حمام استفاده می کنند.

عایق قیرگونی تقریباً مانند ایزوگام است با این تفاوت که در قیرگونی از آسفالت استفاده نمی‌شود، در صورتی که در ساخت ایزوگام از آسفالت استفاده می ‌شود. با وجود تفاوت بین این دو و بیان مقایسه قیرگونی و ایزوگام از هر دو این ها به یک منظور و به جهت عایق بندی ساختمان استفاده می شود. از قرن ها پیش از قیرگونی برای عایق بندی استفاده می شده است و در گذشته قیرگونی از پارچه ها و لباس های کهنه تهیه می شده است اما امروزه از کاغذها و مقواهای بازیافتی و خاک اره برای تهیه قیرگونی استفاده میشود.

قیرگونی

از مزایای قیرگونی به اجرای راحت، عدم نیاز به نیرو متخصص، مصالح قابل دسترس و مناسب بودن برای فضاهای کوچک می‌توان اشاره کرد. عمده معایب آن خطرناک بودن بدلیل داغی قیر، پوسیدگی ناحیه قیرگونی شده به مرور زمان و پارگی در اثر نشست‌های احتمالی سازه است.
مقایسه قیرگونی با ایزوگام: عایق پشت بام همواره در معرض تابش نور خورشید می باشد. پس یکی از فاکتورهای مهم در عایق کاری سقف توجه به مقاومت  نوع عایق در برابر نور خورشید می باشد. یکی از مشکلات قیر گونی این است که نمی تواند از خود در برابر نور خورشید مقاومت نماید و نرم می شود ولی ایزوگام مرغوب از مقاومت بالایی در برابر گرما و نور خورشید برخوردار است. پس ایزوگام کاری سقف تا مدت ها از نفوذ آب به ساختمان جلوگیری می کند.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد:شماره تماس:09121754110

یکی دیگر از معیارهای مقایسه ایزوگام و قیرگونی، تفاوت روش نصب آن‌ها است. نصب ایزوگام به مراتب ساده‌تر از نصب قیرگونی است و کمتر محیط را کثیف می کند و همین امر در مقایسه ایزوگام قیرگونی، نکته مثبتی است که می‌تواند موجب افزایش مصرف ایزوگام شود. هزینه نصب ایزوگام نسبت به قیرگونی بیشتر است اما هزینه خرید آن کمتر از هزینه خرید قیرگونی است.  البته قیمت قیرگونی و قیمت ایزوگام با توجه به نوع آن‌ها، تعداد لایه‌ها و مواد اضافی که در هنگام نصب به آن‌ها اضافه می‌کنن ( مانند آسفالت، رزین، چسب‌های مخصوص و…) متفاوت است.