انواع عایق بدی ساختمان توسط ایزوگام و قیر گونی:قیر چیست: قیر ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایقکاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می‌شود.قیر ماده ای سیاه ، بدبو و گاهی ناخوشایند است و که خاصیت مشخص دارد : چسبندگی و آب بندی ، منشأ آن از نفت می باشد و در تهیه آسفالت یا قیرگونی بام بکار می رود و البته این نگاهی از دور به قیر است که تنها مشخصات ظاهری آن را در بردارد.

ایزوگام

انواع عایق بدی ساختمان توسط ایزوگام و قیر گونی

 قیرگونی چیست:قیرگونی نوعی ورقه سنگین است که در ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود. این ورقه‌ها با آغشته کردن نوعی کاغذ، فایبرگلاس حصیری و گونی به قیر ساخته می‌شوند. با این ترکیب، ماده‌ای ضدآب تولید می‌شود که اصولاً از آن برای پوشش سقف‌ها استفاده می‌شود.

ایزوگام چیست؟ایزوگام‌ها برای حفاظت از انواع ساختمان ساخته شده‌اند. برای ساخت ایزوگام از قیر استفاده می‌شود. قیر مخلوطی از مواد و مایعات آلی است که حالتی بسیار چسبناک و ضدآب دارد. از ایزوگام برای پوشش دیوارها، سقف‌ها و پشت‌بام استفاده می‌شود. ایزوگام‌ها در حالت‌های مختلفی تولید می‌شوند و اصولاً به صورت رول‌های بزرگ ساخته می‌شوند.سال‌های زیادی است که از ایزوگام برای پوشش پشت‌بام و دیوارها و ضدآب کردن آن‌ها استفاده می‌شود و از مواد اصلی‌ است که در ساخت سقف‌ها به کار می‌روند و اصولاً اکثر ما در خانه‌های خود ایزوگام پشت‌بام را دیده‌ایم و یا در ساختمان‌های در حال ساخته شدن ایزوگام پشت‌بام را دیده‌ایم.شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.شماره تماس کارشناس فنی:09121754110

قیر و قیرگونی

مقایسه ایزوگام و قیرگونی در میزان مقاومت در برابر رطوبت:از جمله مهم‌ترین معیارهای مقایسه ایزوگام و قیرگونی، توجه به مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت است. علت اصلی ایزوگام کشی و استفاده از قیرگونی در ساختمان‌ها، جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون ساختمان و لایه‌های ساختمانی و مصالح است. مقاومت ایزوگام در برابر رطوبت نسبت به قیرگونی بیشتر است.به علت وجود گونی و لایه‌های الیافی در قیرگونی، امکان پوسیدگی این لایه‌ها پس از نفوذ رطوبت و آب درون آن‌ها، وجود دارد. امکان خراب شدن ایزوگام هم پس از مدتی وجود دارد اما با انتخاب ایزوگام مرغوب و توجه به مواد به کار رفته شده در ساخت آن( می‌توانید از فروشنده اطلاعات لازم را کسب کنید)، می‌توانید مدت زمان بیشتری از ایزوگام بهره ببرید.

انواع عایق بدی ساختمان توسط ایزوگام و قیر گونی

قیر گونی بهتر است یا ایزوگام ؟ نصب ایزوگام به سادگی امکان پذیر است که توسط یک مشعل و خمیر پرایمر انجام می‌شود و مشکلات نصب کمتری نسبت به قیر گونی دارد، در حالی که قیر گونی نسبت به ایزوگام مراحل نصب سختری داشته و بسیار هزینه بر است.  نا گفته نماند که کیفیت و کار آمدی ایزوگام به مرغوبیت مواد به کار رفته در آن و تجربه‌ی نصاب آن نیز بستگی دارد. ایزوگام‌های مرغوب به مرور زمان پوسیده نمی‌شوند در حالی که با گذشت زمان و نشست لایه‌های گونی قیر گونی پوسیده می‌شوند.ایزوگام سبک تر است و و نصب  و به کار گیری آن ساده تر، روندگی کمتری نسبت به قیر گونی دارد و ودر حین کار محیط را کمتر کثیف می‌کند.محصولات ایزوگام برندهای متفاوتی دارند که برای ضمانت کار خود ناگزیر به تحقیق و به کار بردن سرمایه برای بالا بردن افزایش و حفظ کیفیت محصولات خود هستند.در حالی که قیر گونی را هیچ برندی پشتیبانی نمی‌کند. همان طور که میدانید پشت‌بام اماکن همواره در معرض تابش نور خورشید می‌باشد. یکی از مشکلات قیر گونی این است که مقاومتی در برابر گرماو حرارت نداشته و زود نرم می‌شود ولی ایزوگام مرغوب در برار تابش خورشید مقاومت نشان میدهد و تا مدت طولانی از نفوذ آب جلوگیری می‌کند و این فقط یکی از فاکتورهای مهم در به کار گیری ایزوگام برای عایق‌کاری اماکن است