مزایا و معایب عایق حرارتی یونولیت و پشم سنگ : یونولیت یا پلاستوفوم یک ماده پلیمری سبک است که در ایران با نام های پلاستوفوم، آکاسیف، و فیبر سفید نیز شناخته می شود و نام اصلی آن پلی‌استایرن انبساطی (Expandable Polystyrene) است. این ماده متخلخل که معمولا به رنگ سفید است از فرآورده های پتروشیمی بوده و یک نوع پلیمر عایق صدا و گرما است که در صنایع بسته بندی برای بسته بندی ابزارهای حساس الکتریکی و الکترونیکی و مکانیکی و همچنین در عایق کاری ساختمان و همچنین سبک سازی ساختمان به کار می رود.

مزایا و معایب عایق حرارتی یونولیت و پشم سنگ

یونولیت سقفی، یکی از بهترین متریال در حوزه عایق سازی ساختمان است. هنگامی که پروژه های ساختمانی به پایان می رسند، برای بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از ورق یونولیت سقفی برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای داخل ساختمان در تمام پروژه ها مورد استقبال مهندسان قرار گرفته است. البته درصد زیادی از پروژه های ساخت و ساز از انواع ورق فوم یا ورق های یونولیت برای عایق سازی قسمت های مختلف ساختمان نظیر کف، دیوارها و سقف استفاده می شود.

معایب یونولیت نسبت به عایق حرارتی صوتی پشم سنگ

امروزه با افزایش روز افزون قیمت انرژی و سوخت، توجه به عایق کاری ساختمان ها افزایش یافته است. عایق های حرارتی مختلفی در بازار به منظور عایق کاری ساختمان ها وجود دارد. دو نوع از این عایق ها، پلی استایرن (یونولیت) و عایق پشم سنگ می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق پشم سنگ عایق پشم سنگ, عایق حرارتی نسوز

فوم های پلی استایرن از بلورهای ریزی تشکیل شده است که در مجاورت بخار و فشار منبسط می شود و دارای ساختار سلولی بسته می باشد، بنابراین مقاومت خوبی در برابر آب و رشد باکتری ها دارد. اما از معایب این عایق این است که بلوک های پلی استایرن موجود در بازار اشتعال پذیر می باشد و در مقابله با آتش خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری برای ساکنان ساختمان ها خواهند داشت.مواد که به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شوند باید در برابر حریق پایداری شکلی داشته باشند اما پلی استایرن در برابر حریق بسیار ضعیف است و سریع آتش می گیرند و آتش به سرعت در این بلوک ها پیشروی می کند و آن ها را به شکل سیال در می آید. پلی استایرن انبساطی یا همان یونولیت به دلیل ماهیت مواد استفاده شده برای تولید آن بسیار قابل اشتعال می باشد و از سرعت سوخت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در مقادیر اکسیژن کمتر از هوا نیز به راحتی می سوزد.در مقابل فوم های یونولیت، عایق پشم سنگ است که ماده اولیه آن سنگ بازالت می باشد. به دلیل نوع ماده اولیه، پشم سنگ در مواجه با حریق نمی سوزد و هیچ گاز سمی و یا دودی تولید نمی کند که جان ساکنان ساختمان را به خطر بیندازد.