یکی از مشکلات عمده و ناامید کننده، درک ناکافی از خطر خسارت ناشی از خوردگی می‌باشد. پس از گذشت زمان کوتاهی از بهره برداری از واحد متوجه می‌شویم که سطوح سازه بتنی خورده شده و صدمه دیده است، اتفاقی که هیچ‌کس در مرحله طراحی اولیه به آن فکر نکرده است. خسارات به دلایل مختلفی به وجود می آید. به عنوان مثال یا اقدامات حفاظتی به طور کلی نادیده گرفته شده است و یا کافی و مناسب نمی‌باشد.

کاربرد پوشش‌‌های ضد اسید در صنایع گوناگون

صنایع فلزات آهنی و غیر آهنی :

در صنایع فلزات آهنی نظیر صنایع فولادی، نیز به جهت ضرورت شستشوی محصولات نهایی نظیر پروفیل‌ها و ورق‌های فولادی با اسید، این پدیده بسیار به چشم می‌خورد. در نتیجه استفاده از انواع پوشش‌های ضد اسید در کل خط Pickling، که در معرض اسید‌هایی چون اسید کلریدریک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک و… می‌باشد، و نیز کف سالن‌ها، کانال‌ها، و مخازن ذخیره اسید، و… امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. همچنین وجود واحدهایی نظیر گالوانیزه، قلع اندود لازمه داشتن تاسیساتی است که در برابر مواد خورنده بخصوص اسید‌ها مقاومت داشته باشد.

عایق اسید سولفوریک عایق اسید سولفوریک, کاربرد عایق ضد اسید

پالایشگاه‌های نفت و گاز :

در صنعت نفت و گاز تعداد کثیری از محیط‌های خورنده وجود دارد که در صورت عدم کنترل، موجب نشت سیستم و در نتیجه به هدر رفتن منابع نفت و گاز و نیز باعث بروز خسارات مالی و جانی می گردد. خوردگی در صنایع نفت از آغاز عملیات استخراج نفت از چاه‌ها تا مراحل پالایش فرآورده‌های نفتی وجود دارد بطوریکه انواع خوردگی در چاه‌های نفت ترش، سکوهای حفاری در دریا، حمل و نقل  و نگهداری مواد نفتی و پالایشگاه‌ها مشاهده شده است. انواع مواد خورنده‌ای که در صنایع مربوط به نفت وجود دارد عبارتند از: آب موجود در نفت خام، دی اکسید کربن در چاه‌های گاز، آب نمک دار در چاه‌های نفت، گازهای گوگرد دار شامل سولفید هیدروژن و مرکاپتانها، اسید سولفوریک در عملیات پالایشگاهی شامل الکیلاسیون و پلیمریزاسیون، آمونیاک، اسید کلریدریک، سود و غیره.

صنایع خودروسازی :

صنایع خودروسازی و تولید ماشین آلات سنگین صنعتی در سالن‌های آماده سازی سطوح و رنگ، فسفاته و چربی گیری خود ناگزیر به استفاده از مواد خورنده از قبیل اسیدها، قلیاها و حلال‌های مختلف هستند که این امر توام با آسیب‌های شیمیایی و خوردگی در کف و دیوار سالن‌ها یا جداره داخلی مخازن نگهدارنده مواد می‌گردد. همچنین در سالن‌های تولید یا انبار ماشین آلات و تجهیزات به دلیل وجود تنشها و ضربات مکانیکی و اصطکاک، سطوح کف دچار خوردگی‌های فیزیکی می‌گردند.

نیروگاه‌ها :

در نیروگاه‌های حرارتی که تولید برق با استفاده از نیروی بخار صورت می‌گیرد و نیاز به آب بدون املاح یک امر ضروری در این نیروگاه‌ها می‌باشد، در این فرایند از مواد خورنده‌ای نظیر اسید سولفوریک، سود و آمونیاک استفاده می‌گردد. که در نتیجه حفاظت کلیه سطوح اعم از مخازن، سطوح کف و کانال‌ها و… در برابر این مواد خورنده امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. در نیروگاه‌های آبی نیز اگر چه مواد خورنده‌ای وجود ندارد، نیاز به یک پوشش مناسب با مقاومت مکانیکی بالا به علت وجود انواع تنش‌های مکانیکی لازم و ضروری است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.