اجرای مواد ضد خوردگی نانو در انواع سیستم های صنعتی : پلیمرها در مهار خوردگی خیلی موثر نیستند. به طور معمول، در غلظت های مورد استفاده ، پلیمرها به خودی خود خورنده نبوده یا خوردگی کمتری نسبت به سایر گزینه های موجود دارند. اما قابلیت آن ها در پراکندگی رسوبات به تمیز نگه داشتن سطوح و مقاومت در برابر انواع خوردگی بخصوص نوعی از خوردگی که با وجود رسوبات مرتبط است، کمک می کند. در حالی که فسفونات ها به طور معمول برای جلوگیری از رسوب کربنات کلسیم مورد استفاده قرار می گیرند ، از مزیت مهار خوردگی کاتدی محدودی نیز برخوردار هستند ، که در صورت ترکیب با عوامل قدرتمندی مانند فسفات ، مولیبدات ، روی یا HPA بهبود می یابد.

اجرای مواد ضد خوردگی نانو در انواع سیستم های صنعتی

مواد ضد خوردگی در سیستم های مورد استفاده صنعت شامل فلزاتی نظیر آهن ،روی ،آلومینیوم ، استیل ،مس و.. می باشد این فلزات ممکن است در سیستم های گوناگونی از جمله بویلر، سیستم خنک کننده موتور و... به کار روند، همچنین  با اسید هایی نظیر اسید کلریدریک ،اسید سولفوریک ، اسید فسفریک …  و یا با آب هایی که املاح و نمک زیادی دارند در تماس باشند که همه این موارد باعث خوردگی این فلزات می شود. در این میان ترکیبات شیمیایی وجود دارد که از شدت خوردگی کم می کنند. هرکدام از این ترکیبات با درصد های مشخصی برای فلزات مشخصی به کار می روند. از جمله این ترکیبات می توان به تری پلی فسفات ها ،نیتریت سدیم ، بوراکس و … اشاره کرد.

مواد نانو ضد رسوب و خوردگی مواد نانو ضد رسوب و خوردگی, پوشش های ضد اسید و خوردگی فلزات

مزایای استفاده از پوشش ضد رسوب و خوردگی در مخازن :

  •  بالا بردن کیفیت سیستم کاری دستگاه ها
  •  مانع از ایجاد خوردگی در سیستم
  •  بالا بردن طول عمر دستگاه
  •  پایین آوردن هزینه های استهلاک

مواد شیمیایی ضد خوردگی را به انواع متفاوتی تقسیم می کنند .بعضی، آنها را براساس پایه شیمیایی به ضد خوردگی های آلی و ضد خوردگی های معدنی ،آنونیونیک آلی ،و کاتیونیک آلی تقسیم می شوند. بازدارنده ها می توانند ترکیبات آلی یا معدنی باشند. بعضی از مؤثرترین بازدارنده های معدنی عبارتند از کرومات، نیترات، سیلیکات، کربنات و فسفات و از جمله معروفترین بازدارنده های آلی عبارتند از آمین ها، ترکیبات هتروسایکلیک نیتروژن دار، ترکیبات گوگرد مانند تیواتر، تیوالکل، تیوآمید، تیواوره و هیدرازین. استفاده از کرومات ها و نمک های روی امروزه به دلیل سمی بودن به طور چشمگیری کاهش یافته و عمدتاً توسط بازدارنده های آلی جایگزین شده اند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.