اجرای عایق حرارتی دیوار از داخل و خارج ساختمان : انتخاب نوع عایق حرارتی به دمای محیط، ایمنی، شرایط محیطی و قیمت آن بستگی دارد. ضخامت عایق حرارتی باید به گونه ای انتخاب شود که از نظر اقتصادی بهینه باشد، یعنی این که با حداقل ضخامت عایق از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود.

اجرای عایق حرارتی دیوار از داخل و خارج ساختمان

مصالح عمده عایق حرارتی عبارتند از : بتن سبک (بتن گازی و بتن کفی و...)، دانه هی سبک، کاغذ و آلمینیوم، پنبه کوهی، چوب پنبه پرس شده، تخته های فیبری، الیاف معدنی، پشم سنگ، پشم شیشه، شیشه اسفنجی، پوکه معدنی، پرلیت، تخته های گچی سبک با روکش آلومینیومی و ساده، مواد پلاستیکی، ساقه های تو خالی و پشم چوب. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری حرارتی دیوار از داخل ساختمان :

برای این منظور اغلب از قطعاتی استفاده می شود که یک سمت آن یک صفحه ی گچی و سمت دیگر آن پلی استایرن می باشد. این قطعات را بر روی شبکه ی چوبی پیچ می کنند و توسط چسب خمیری به دیوار نصب می نمایند.

عایق کاری حرارتی دیوار از خارج ساختمان :

در این روش بهتر است از موادی مانند پلی استایرن برای عایق کاری حرارتی استفاده شود که ضد آب باشند. برای اجرای این روش دو نکته را باید رعایت کرد.

  1.   کار گذاشتن یک شبکه فلزی روی عایق و پیچ کردن آن به دیوار.
  2.   پیچ کردن شبکه های تشکیل شده از الیاف شیشه توسط پیچ های پلاستیکی به دیوار.عایق مدرن دیوار خارجی عایق مدرن دیوار خارجی, عایق حرارتی دیوار

عایق های حرارتی که در ساختمان ها معمولا استفاده می شوند به دو دسته معدنی و پلیمری تقسیم می شوند که در اینجا توضیح مختصری راجع به هرکدام از آنها خواهیم داد :

عایق های پلیمری :

مقاومت این دسته از عایق های حرارتی به نسبت عایق های معدنی کم تر بوده ولی در برابر رطوبت از مقاومت خوبی برخوردار هستند. مقاومت آن ها در برابر حرارت 100 تا 200 درجه سانتیگراد بوده و در آن ها از مواد ضد آتش زا استفاده می شود. عایق های یونولیتی جزء این گروه از عایق ها می باشند.

عایق های معدنی :

مقاومت این دسته از عایق ها به نسبت عایق های پلیمری بسیار بالاست . محدوده ی دمایی این عایق ها بین 400 تا 700 درجه سانتیگراد بوده و در برابر آتش مقاومت خیلی خوبی دارند . پشم سنگ و پشم شیشه جزء این دسته از عایق های حرارتی محسوب می شوند . معمولا از این نوع عایق ها در ساختمان ها به روش عایق کاری بدون سازه استفاده می کنند ، به دلیل آن که از انعطاف خوبی برخوردار نبوده و همچنین برای عایق رطوبت از لایه های رطوبتی در عایق کاری آن ها استفاده می شود.