روش های عایق کاری حرارتی دیوار خارجی سازه : عایق کاری جداره های خارجی ساختمان، می تواند ۳۵ تا ۵۵ درصد از اتلاف حرارت ناشی از سقف،کف و دیوارهای مجاور فضای آزاد را کاهش دهد. انتخاب روش مناسب عایق کاری ساختمان نیازمند توجیه فنی اقتصادی می باشد و به عوامل مختلفی نظیر وضعیت جدار، هزینه عایق کاری، نمای خارجی ساختمان و … بستگی دارد. همچنین روش های عایق کاری ساختمان های احداث شده با ساختمان های در حال ساخت متفاوت می باشد. امروزه تعداد زیادی عایق حرارتی ارزان و متداول در بازار موجود است.

روش های عایق کاری حرارتی دیوار خارجی سازه

بسیاری از آنها مدت زیادی است که استفاده می شوند. هر کدام از این عایق های حرارتی مزایا و معایب خاص خود را دارند. در نتیجه، زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که از چه نوع عایق حرارتی استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که برای مکان شما چه نوع عایقی بهترین انتخاب خواهد بود. جهت اطلاع از قیمت ها، آشنایی با انواع عایق های دیوار و همچنین چگونگی ثبت سفارش با کارشناس فنی شرکت گوهر ابنیه پایتخت در تماس باشید.

انواع روش های عایق کاری دیوارها (wall insulation) :

عایق کاری دیوارهای ساختمان شامل یک لایه عایق حرارتی و نمایی بر روی آن (نمای گچ، سنگ و یا آجر) می باشد. عایق کاری حرارتی دیوارهای ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود و انتخاب روش مناسب بستگی به شرایط ساختمان و هزینه عایق کاری دارد. با توجه به نوع عایق حرارتی روش های مختلفی برای عایق کاری دیوار وجود دارد که به طور خلاصه آها را شرح می دهیم. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی دیوار سازه عایق بندی دیوار سازه, روش عایق کاری حرارتی

1- عایق کاری دیوار با استفاده از سازه

از این روش برای عایق های حرارتی معدنی (مانند پشم سنگ تخته ای انعطاف پذیر، پشم سنگ پتویی و پشم سنگ لحافی) که انعطاف پذیری بالایی دارند، استفاده می شود. با توجه به اینکه این عایق های حرارتی انعطاف پذیر هستند نمی توان لایه نما را مستقیما بر روی آنها قرار داد. بنابراین این عایق ها نیاز به یک قاب فلزی و یا چوبی دارند تا عایق حرارتی در این سازه قرار گیرند و نمای بر روی این سازه ها اجرا شود.

2- عایق کاری دیوار بدون سازه :

از این روش عایق کاری حرارتی برای عایق های حرارتی صلب (مانند عایق پشم سنگ تخته ای صلب) استفاده می شود. چون این نوع عایق های حرارتی صلب هستند و منعطف نمی باشند در هنگام نصب آن ها نیازی به سازه نگهدارنده نمی باشد و می توان لایه نما را مستقیما بر روی عایق اجرا کرد. از مهم ترین روش عایق کاری دیوار بدون سازه می توان به روش های قرار گرفتن عایق حرارتی بین دیوار دوجداره نام برد.

3- عایق کاری با متدهای جدید :

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت ساختمان و متدهای ساخت سریع خانه ها در کمترین مدت، روش های جدیدی نیز به وجود آمده اند، از جمله این روش ها می توان به ICF (بلوک های سیمانی عایق) و ساندویچ پانل ها اشاره کرد. درون این مصالح از عایق حرارتی استفاده شده است و نیاز به عایق کاری مجدد دیوار نمی باشد.