انواع عایق حرارتی برای سقف ساختمان : اگر از اهالی ساخت و ساز باید حتما می دانید که یکی از مصالحی که در ساخت سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی بکار می رود، ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پنل ها معمولا به صورت دو گروه سقفی و دیواری تولید می شوند و از مهم ترین ویژگی های آن ها این است که علاوه بر اینکه مصالحی سبک و با دوام برای ساخت سوله ها می باشند، عایق حرارتی نیز هستند. بکار بردن ساندویچ پنل ها در سقف موجب عایق کاری شدن سقف ها می گردد. و به علت سبک و با دوام بودن و نیز دارا بودن خواص عایقی می توان از آنها به عنوان بهترین عایق حرارتی برای سقف ساختمان ها نام برد.

انواع عایق حرارتی برای سقف ساختمان

صرفه جویی در منابع انرژی یکی از اصول مهم در ساختمان سازی محسوب می شود و سازندگان به منظور کاهش مصرف انرژی و پرهیز از هدررفت آن سعی می کنند ساختمان ها را عایق بندی کنند. عایق بندی راهکاری بسیار ایده آل برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی است و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. عایق ها در انواع عایق های رطوبتی، حرارتی و صوتی دسته بندی می شوند و با توجه به نیاز در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق بندی حرارتی سقف عایق بندی حرارتی سقف, عایق سقف ساختمان

مهمترین بخش عایق کاری ساختمان عایق کاری سقف ساختمان می باشد.عایق کاری سقف ساختمان به دو جزء عایق کاری میانی سقف و عایق کاری خارجی بام تقسیم می شود. تاثیرگذارترین بخش عایق کاری سقف استفاده از عایق حرارتی در سقف میانی بوده که در صورت عایق کاری با پشم سنگ می توان مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را تا 35 الی 45 درصد کاهش داد.این بدان معنی بوده که در فصل زمستان می توان 5 الی 7 درجه سانتیگراد دمای داخلی را گرمتر و در فصل تابستان تا 10 درجه سانتیگراد دمای داخل ساختمان را خنک تر نمود.

عایق های حرارتی دو گروه اصلی دارند که روش کار آنها کاملا متفاوت است :

  1. عایق هایی که در ساختار آنها حباب های هوا وجود دارد و باعث کاهش هدایت حرارت میشوند.
  2. عایق هایی که حرارت را باز می تابانند. پشت این عایق ها باید حدود 20 میلیمتر فاصله هوایی تعبیه شود.

سقف و کف ساختمان های موجود را می توان به راحتی عایق کاری کرد. در صورت وجود جای کافی، دیوار های خارجی را نیز می توان عایق نمود. بر اساس مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختمان هایی که ساخته می شوند باید برای کاهش تلفات انرژی سطح مشخصی از عایق بندی گرمایی را را رعایت کنند تا پایان کار آنها صادر شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید