معرفی ساختار عایق های حرارتی سقف و انواع آنها : عایق کاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می شود .

معرفی ساختار عایق های حرارتی سقف و انواع آنها

برای این که بتوانید بهترین عایق حرارتی را از نظر مقاومت حرارتی بشناسید بهتر است ابتدا با انواع عایق حرارتی از نظر ساختار تشکیل دهنده آنها آگاه آشنا شوید.

  • عایق های حرارتی پایه معدنی : که شامل عایق های پشم معدنی (پشم سنگ و پشم شیشه)، عایق های سیلیکات، عایق های الیاف کربنی و عایق حرارتی الیاف شیشه می شوند.
  • عایق های حرارتی پایه شیمیایی : این عایق های حرارتی به دلیل سینتیکی بودن از تنوع بیشتری برخوردار هستند.
  • عایق های حرارتی پایه گیاهی : منشا این عایق های حرارتی گیاهان هستند مانند عایق های حرارتی سلولزی، چوب پنبه، پشم چوب.
  • عایق های حرارتی مرکب : این عایق حرارتی از ترکیب چند لایه عایق حرارتی ساخته می شوند و خاصیت آن ها بستگی به نوع عایق هایی دارد که در ساخت استفاده شده.
  • عایق های حرارتی نور گذر : این عایق های حرارتی در ساخت درب و پنجره ها استفاده می شوند.
  • عایق های حرارتی مصالح ساختمانی : شامل 4 گروه می شوند.
  • عایق های حرارتی مدرن : عایق های حرارتی مدرن شامل عایق های نانو، پانل های عایق خلاء وی آی پی، تکنیک عایق کاری دینامیکی و ... می باشد.عایق کاری شیروانی عایق کاری شیروانی, عایق حرارتی سقف

خواص مهمی که باید مورد توجه قرار گیرند :

مقاومت در برابر اثرات درازمدت، این مورد، مخصوصاً در جایی که عایق در معرض دماها و شرایط کاری بسیا ر سخت خواهد بود، مهم است. تا عایق نه تنها از نظرساختاری مستحکم بماند بلکه ویژگی های عایقی آن نیز حفظ شود. استحکام فیزیکی ،این خاصیت می بایست به اندازة کافی باشد تا عایق بتواند بدون تأثیر برخواص اولیه عایقی ، تحویل ، ذخیره سازی و اعمال را تحمل نماید. استحکام در برابر فشردگی : این خاصیت می بایست به اندازه کافی باشد تا پس از نصب، عایق در مقابل هرگونه فشار احتمالی، همچون نردبان ها و غیره، استقامت داشته باشد. پایداری مکانیکی، عایق باید علاوه بر اینکه پس از نصب قادر به تحمل بار باشد، از مقاومت لازم در برابر ارتعاش نیز برخوردار بوده و نیز انبساط و انقباض را تحمل نماید. ضرایب انبساط اکثر عایق ها با ضرایب انبساط مورد عایق کاری تفاوت است. هر چه میزان مقاومت حرارتی عایق بیش تر باشد، نوع عایق حرارتی بهتر خواهد بود. در نظر گرفتن پارامتر قابلیت احتراق در انتخاب بهترین عایق حرارتی بسیار حایز اهمیت است زیرا از خطرات ناشی از آتش سوزی در محیط جلوگیری خواهد کرد. برخی از خواص و ویژگی های عایق حرارتی تحت تاثیر چگالی قرار خواهند گرفت، بنابراین انتخاب عایق حرارتی با چگالی مناسب برای عایق کاری ساختمان نقش مهمی را ایفا می کند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.