نصب عایق حرارتی پشم سنگ در دیوارهای داخلی سازه ها : امروزه تعداد زیادی عایق حرارتی ارزان و متداول در بازار موجود است. بسیاری از آنها مدت زیادی است که استفاده می شوند. هر کدام از این عایق های حرارتی مزایا و معایب خاص خود را دارند. در نتیجه، زمانی که می خواهید تصمیم بگیرید که از چه نوع عایق حرارتی استفاده کنید، باید اطمینان حاصل کنید که برای مکان شما چه نوع عایقی بهترین انتخاب خواهد بود. پشم سنگ در زمره عایق های حرارتی قرار می گیرد که از الیاف معدنی به خصوص سنگ بازالت که نوعی سنگ آذرین است ساخته می شود.

نصب عایق حرارتی پشم سنگ در دیوارهای داخلی سازه ها

دیوارهای ساختمان را می توان هم از داخل و هم از خارج عایق کاری کرد. در عایق کاری دیوارها از خارج، دیوارهای ساختمان نیز به همراه ساختمان گرم می شوند، در این حالت اینرسی حرارتی ساختمان افزایش می یابد و در مواقعی که محیط داخلی ساختمان سرد شود، گرمای دیوارها، محیط داخل ساختمان را گرم می کند که این باعث ثبات گرمایی ساختمان می شود. از این روش عایق کاری بیشتر برای ساختمان هایی استفاده می شود که کاربری دائمی دارند. در این روش تغییرات دمای داخل تاثیر کمی از تغییرات دمای خارج ساختمان می پذیرد و آسایش حرارتی ساختمان افزایش می یابد. در روش عایق کاری دیوارها از داخل ساختمان، گرمایش ساختمان باعث گرم شدن دیوارها نمی شود و این باعث می شود که اینرسی ساختمان به سرعت کاهش یابد، از اینرو سرعت تغییرات دما در ساختمان بالا است.

عایق دیواری پشم سنگ عایق دیواری پشم سنگ, نصب عایق حرارتی

از این نوع روش عایق کاری دیوارها بیشتر در ساختمان های اداری استفاده می شود که نیاز است دمای داخل ساختمان به سرعت به دمای مطلوب برسد. بهتر است در این ساختمان ها از وسایل کنترل دمای داخل استفاده شود تا دما در طول مدت مورد نظر یکنواخت باقی بماند و آسایش حرارتی افراد تامین شود. عایق پشم سنگ یک عایق سازگار با محیط زیست است که فاقد مواد سمی مانند آزبست می باشد. مقاوم ترین عایق در برابر آتش سوزی می باشد و در مجاورت با آتش هیچ گاز سمی که باعث خفگی شود از خود منتشر نمی کند و قیمت مناسب تری نسبت به عایق های دیگر دارد.

پشم سنگ انواع مختلفی دارد از قبیل :

  • پشم سنگ تخته ای که با نام فنوپنل شناخته می شود.
  • پشم سنگ لوله ای که آن را ایزوپایپ می نامند.
  • پشم سنگ پتویی که ایزوبلانکت نام گرفته است.
  • پشم سنگ لحافی رزین دار و یا همان پشم سنگ فنوفلت.
  • پشم سنگ فله و حلاجی شده.

هر یک از این پشم سنگ ها، نقاط قوت و ضعفی دارند که سبب تفاوت در موارد استفاده شان شده است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.