کاربرد و نقش عایق های حرارتی در کاهش اتلاف انرژی : عایق حرارتی ماده ای است که به وسیله آن می توان جلوی انتقال حرارت و به تبع آن اتلاف انرژی را گرفت و تنظیم دمای ساختمان را به حالت استاندارد تبدیل کرد. در واقع عایق حرارتی موادی می باشند که از نرخ انتقال حرارت بین سیستم های متفاوت فیزیکی می کاهند و به عبارت ساده تر، از اتلاف انرژی گرمایی یک سیستم تا حد امکان پیشگیری می کند. با توجه به مباحث مهمی نظیر آلودگی هوا، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، صرفه جویی در مصرف انرژی و از همه مهمتر کاهش هزینه های ناشی از مصرف سوخت استفاده از عایق حرارتی به عنوان راهکاری برای تحقق تمامی اهداف اشاره شده در ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد و نقش عایق های حرارتی در کاهش اتلاف انرژی

در همین راستا انتخاب بهترین عایق حرارتی می تواند ضمن صرف هزینه کمتر، سرعت تحقق بخشیدن به اهداف را نیز بیشتر نماید. با توجه به مدرنیزه شدن مواد و مصالح ساختمانی در حال حاضر نسبت به گذشته قطر دیوار های ساخته شده بسیار نازک تر از دیوار های قطور و پرحجم قدیمی است و همین عامل موجب تسریع انتقال حرارتی در ساختمان و اتلاف انرژی می شود. در چنین حالتی است که انتخاب بهترین عایق حرارتی می تواند در عین نازک بودن دیوار ،انتقال حرارت را به صفر برساند. دیوارهای ساختمان راهم از داخل و هم از خارج می توان عایق بندی کرد. در عایق کاری خارج دیوارها معمولا با گرم شدن داخل ساختمان گرما داخل دیوارها باقی می ماند و در صورتی که محیط داخلی ساختمان سرد شود، گرمای دیوارها داخل ساختمان را گرم می کند. از این روش برای ساختمان های مسکونی بیشتر استفاده می شود، اما در روش عایق کاری داخل دیوارها که معمولا برای ساختمان های اداری انجام می دهند، گرمای داخل ساختمان باعث گرم شدن دیوارها نمی شود و تغییرات دمای ساختمان در این روش بالاست. بهتر است در این ساختمان ها از دستگاه های کنترل دما استفاده گردد.

کاربرد عایق دیوار ساختمان کاربرد عایق دیوار ساختمان, بهترین عایق حرارتی

یک عایق حرارتی ساختمان در وهله اول باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد. عایق باید با شرایط آب و هوایی و منطقه‌ای هماهنگ باشد به طور مثال برای مناطق مرطوب باید در برابر رطوبت مقاوم باشد و یا برای مناطق پر ازدحام هم باید علاوه بر عایق حرارت، عایق خوبی برای صدا باشد. باید از نظر شیمیایی خنثی باشد و واکنش نشان ندهد.  یک عایق خوب باید در برابر پرتوهای فرابنفش و مادون‌قرمز مقاومت خوبی داشته باشد. عایق باید در برابر قارچ و میکروب مقاوم باشد و آلودگی ایجاد نکند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.