شرایط نگهداری ایزوگام دلیجان و اجرای درست عایق رطوبتی : درباره شرایط نگهداری از ایزوگام در مدت بهره‌ برداری بیشتر بدانیم. ایزوگام و سایر عایق‌ های رطوبتی بر پایه قیر باید در هنگام اجرا و بهره ‌برداری در برابر گرما و سرمای زیاد (یخبندان)، پرتو فرابنفش خورشید، اوزون موجود در هوا، شعله آتش، آسیب ‌های مکانیکی و حرکت‌ های سازه‌ ای، صدمات شیمیایی، ریشه دوانی گیاهان، فشار آب و بخار آب محافظت شوند.

شرایط نگهداری ایزوگام دلیجان و اجرای درست عایق رطوبتی

نصب ایزوگام دلیجان در دماهای پایین با مشکل مواجه می‌شود و درست نمی چسبد پس بهتر است نصب ایزوگام در روز های خشک و با هوای نسبتا گرم انجام گیرد. بدترین موقع برای نصب ایزوگام در روز های بارانی و برفی است. به خاطر داشته باشید ایزوگام به نگهداری مناسب نیز نیاز دارد. باید مراقب باشیم که سطح آن را دچار روزنه و سوراخ نکنیم وگرنه از عمر آن کاسته خواهد شد و در نتیجه کارایی خود را از دست داده و منجر به هزینه های مجدد خواهد شد. در هنگام استفاده از مشعل ایزوگام کاری حرارت زیاد مشعل ایزوگام، باعث سوختن تیشو و پلی استر داخل لایه می گردد. همچنین در صورتی که کمتر از حد معمول حرارت داده شود عایق کاملا به سطح کار نچسبیده و باعث نفوذ آب و رطوبت زیر عایق می گردد. مشعل را روشن کنید و شعله آن را تنظیم کنید به طوری که هم پرایمر و هم قشر روی عایق به حالت مذاب در آیند. حداقل شعله نسبت به سطح کار باید ۴۵ درجه باشد با حرکت دادن رول به وسیله پا یا دست یا وسایل دیگر دو قشر مذاب با یکدیگر ممزوج و عایق را روی سطح کار محکم بچسبانید . برای اطمینان از این که سطح ایزوگام به سطح کار کاملا چسبیده باشد لبه‏ ها و انتهای عایق را دوبار گرم کنید تا قشر قیری عایق مذاب شده و روی سطح کار به خوبی بچسبد.

نگهداری از عایق ایزوگام نگهداری از عایق ایزوگام, روش درست اجرای ایزوگام

سرمای زیاد باعث ترک‌ خوردگی عایق رطوبتی می ‌شود، به ویژه اگر از قیر نامناسب با خاصیت شکل‌ پذیری نامطلوب استفاده شده باشد. گرمای زیاد نیز سبب روان شدن قیر می‌شود. در انتخاب قیر و ایزوگام باید به اقلیم منطقه توجه کرد و از متخصصان خبره کمک گرفت. این موضوع در مناطقی که اختلاف دمای روز تابستان با شب زمستان چشمگیر است، اهمیت بالایی دارد. تابش مستقیم خورشید که دارای پرتو فرابنفش است، سبب تجزیه مواد قیری و قطرانی و از دست رفتن ویژگی‌ های مطلوب آنها می ‌گردد. بسته به طرح، نوع کاربری فضا و محل اجرای ایزوگام ممکن است ناگزیر به اجرای لایه‌ های دیگری روی آن باشیم. برای پوشاندن و محافظت ایزولاسیون رطوبتی از جمله ایزوگام می ‌توان از موزاییک، ماسه آسفالت، کاشی‌کاری، اندود کاری، ورق مسی و… بهره گرفت. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.