کارایی ملات ترمیمی سیلیکاتی جهت آب بندی سطوح بتنی : بتن در محیط های خورنده حاوی یون کلر و سولفات به مرور زمان خورده شده و خلل و فرج در آن زیاد می گردد و تصور عمومی بر این است که به دلیل مقاومت بالای آن نیازی به پوشش محافظ ندارد. ولی بایستی اذعان داشت که بتن با خواص قلیایی ذاتی در محیط اسیدی به شدت آسیب می بیند و بتن به دلیل شکننده بودن تحت تنش ها و ضربات مکانیکی در طی مدت زمان ترک خورده و خرد می شود و زنگ زدگی و خوردگی آرماتورهای بتن در شرایط خورنده محیط به سطوح بتن گسترش می یابد.

کارایی ملات ترمیمی سیلیکاتی جهت آب بندی سطوح بتنی

ملات ترمیمی سیلیکاتی آب بند ملات تعمیری بر پایه سیمان می باشد که دارای الیاف، دانه بندی خاص و بدون انقباض است. و همچنین دارای چسبندگی بسیار بالا به انواع مصالح ساختمانی به خصوص بتن می باشد. بدین ترتیب مقاومت فشاری بالایی را تحمل می کند. این محصول با ایجاد پیوند های کووالانسی با سطح زیر کار، مقاومت فشاری سازه را در نقطه ترمیم چندین برابر کرده و به دلیل داشتن مکانیزم خاص لایه های جدید را به سازه قدیمی، به صورت یکپارچه متصل می نماید. به طوری که بدون استفاده از دستگاه های مکانیکی از بتن قبلی جدا نمی شود، از این محصول می تواند در تمام محیط های فرسایشی استفاده نمود.

عوامل مؤثر در آسیب بتن مسلح در محیط های خورنده :

  • استفاده نادرست از سازه ( بارگذاری بیش از حد، ضربه، خستگی ).
  • سایش و فرسایش ( کف ها، زیرسازی ها، موج گیری ها ).
  • اثرات محیطی ( حرارت، رطوبت، کربناسیون ).
  • مواد اولیه ناسازگار ( مصالح سنگی قابل انقباض، ساختار مرکب ).
  • شسته شدن ( حل شدن با جاری خنثی یا قلیایی ).
  • حمله مواد شیمیایی ( سولفات ها، اسیدها، اسیدهای آلی،… ).
  • واکنش قلیایی سنگدانه.
  • خوردگی فولاد.

پوشش محافظتی بتن سیلیکاتی پوشش محافظتی بتن سیلیکاتی, عایق بندی سطوح با پوشش ها

مزیت ها و کاربرد های ملات ترمیمی سیلیکاتی :

  1. پرکردن فضای خالی زیر صفحه ستون ‌ها، پایه ‌های محل استقرار ماشین ‌آلات، زیرسازی های فولادی.
  2. پر کردن حفره‌ ها و فضاهای کوچک.
  3. یکپارچگی کامل و حذف درز ها.

برای اجرای پوشش مخاظتی بتن، ابتدا باید سطح مورد نظر را آماده و بستر سازی نمود. بدین ترتیب سطح باید عاری از هر گونه مواد آلاینده و گرد و غبار گردد. نقاط سست و ضعیف بتنی را باید مشخص کرده و آن ها را تا عمق 10 سانتیمتر بریده، سپس نسبت به تخریب آن ها اقدام شود. چنانچه در هنگام اجرا، با سطوح آلوده و سست برخورد کردید، بهتر است مراتب را با سرپرست کارگاه هماهنگ کرده تا نسبت به تمیز کاری و برش کاری احتمالی اقدام لازم را مبذول فرمایند. در صورت مشاهده آرماتورهای زنگ زده ابتدا از سلامت درونی آن ها اطمینان حاصل کرده، سپس نسبت به زنگ زدایی توسط یک از روش های برس زنی یا ماسه پاشی سطح فولاد را تمیز کنید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.