انواع رنگ های صنعتی نانو ضد خوردگی داخل ساختمان : رنگ‌های صنعتی به رنگ‌ها و پوشش‌هایی گفته می‌شود که برای حفاظت از سازه‌های صنعتی استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها عموما به خاطر خاصیت حفاظتی به کار می‌روند تا ویژگی‌های زیبایی. به دلیل وجود محیط‌های صنعتی متفاوت  انواع پوشش‌ها با توجه به نیازهای هر کدام از این محیط‌ها تولید می‌شوند. پلی یورتان، اپوکسی، اوره‌های پخت شونده با رطوبت و فلوئورو پلیمرها رایج‌ترین پلیمرهای مورد استفاده در تولید این رنگ‌ها هستند. این پوشش یک لایه نازک بر روی سطح ایجاد می‌کند که به عنوان یک سد بین سطح فلز و عوامل خورنده عمل می‌کند.

انواع رنگ های صنعتی نانو ضد خوردگی داخل ساختمان

رنگ‌هایی که با نانو ذرات ترکیب می شوند، برای پوشش سطوح مختلف در کاربردهای داخل ساختمان و صنعتی به‌کار می ‌روند، کاربرد شاخص این رنگ‌ها در صنایع کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع خودروسازی است نانوذرات علاوه بر اینکه مقاومت رنگ را در برابر واکنش با رطوبت افزایش می دهند موجب شفافیت و درخشش آن نیز می شوند. استفاده از نانوذرات در رنگ‌های ضد خوردگی باعث شده تا مقاومت به خوردگی این رنگ‌ها تا ۱۵۰ درصد بیشتر از رنگ ‌های معمولی باشد. 

انواع رنگ ‌های صنعتی :

جهت دسته ‌بندی رنگ صنعتی می‌توان شرایط مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال می‌توان براساس نوع رزین، نوع حلال و یا لایه مصرفی رنگ، دسته‌بندی انجام گیرد. رنگ صنعتی اپوکسی، رنگ صنعتی پلی یورتان، رنگ صنعتی کولتار اپوکسی و … در دسته ‌بندی رزین قرار گرفته و رنگ صنعتی پایه حلالی، رنگ صنعتی پایه آب، رنگ صنعتی بدون حلال یا solvent free در دسته ‌بندی حلالی قرار داده می ‌شود. همچنین رنگ صنعتی آستر، رنگ صنعتی میانی، رنگ صنعتی رویه نیز بر اساس لایه مصرفی دسته ‌بندی شده است. مهم‌ترین و پرکاربردترین دسته‌بندی، دسته‌بندی براساس نوع رزین است.

  • اپوکسی
  • پلی یورتان
  • سیلیکونی و اتیل سیلیکاتی

رنگ ‌های اپوکسی به دلیل خاصیت‌های بسیار خوب چسبندگی و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند.یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از رنگ‌های اپوکسی خاصیت ضد‌خوردگی و محافظت از سازه‌ های دریایی و سایر صنایع می ‌باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

رنگ های صنعتی ضد خوردگی رنگ های صنعتی ضد خوردگی, انواع پوشش ضد خوردگی

 این رنگ‌ها برای پوشش سطوح مختلف در کاربردهای داخل ساختمان و صنعتی به‌کار می‌روند، کاربرد شاخص این رنگ‌ها در صنایع کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع خودروسازی است. کارایی بالاتر به دلیل سطح ویژه‌ زیاد، ایجاد ترکیبی از خواص مطلوب با استفاده از نانوذرات و حفظ شفافیت رنگ از دیگر مزیت‌های استفاده از فناوری نانو در تولید رنگ‌های ضد خوردگی است. در نانو رنگ ضدخوردگی از نانو صفحات گرافن اکسید به ‌عنوان ماده‌ افزودنی استفاده شده ‌است. حضور این نانو صفحات موجب می‌شود تا رسیدن رطوبت و اکسیژن به سطح رنگ زده شده به تأخیر بیافتد. از سوی دیگر نانو صفحات گرافن اکسید به دلیل دارا بودن گروه‌های عاملی هیدروکسیل چسبندگی رنگ به زیرلایه را به میزان قابل ‌توجهی افزایش می‌دهند.