انواع عایق پیش ساخته ایزوگام در عایق بندی ساختمان ها : عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی با آسفالت و قیرگونی انجام می‌گرفت، با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های جایگزین آنها شده اند. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحله پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌گردد. از انواع ایزوگام دو لایه و یک لایه انواع ایزوگام بر حسب شمار لایه های به کار رفته در ساخت آن در دو دسته دو لایه و یک لایه قرار می گیرد. در مقایسه انواع ایزوگام دو لایه و یک لایه باید عرض کنیم که ایزوگام تک لایه از انعطاف پذیری و ظرافت بیشتری برخوردار هستند. اما در ساخت ایزوگام های دو لایه از پلی استری با استحکام و ضخامت بالا استفاده شده است.

انواع عایق پیش ساخته ایزوگام در عایق بندی ساختمان ها

ایزوگام پوششی برای عایق کردن پشت بام در مقابل رطوبت و آب حاصل از باران و برف است. به طور کلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی است و عمر متوسط ایزوگام ها ۱۰ سال است. از ویژگی ها و مزایای ایزوگام می توان به  محافظت در مقابل رطوبت، سهولت در اجرا نسبت به عایق کاری های قدیمی، تردد آسان و جذب حرارت بالا اشاره کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع ایزوگام عایق بندی انواع ایزوگام عایق بندی, بهترین عایق های پیش ساخته

اگر بخواهیم در مورد انواع ایزوگام صحبت کنیم، باید بگوییم ایزوگام ها براساس ماده اصلی تشکیل دهنده، لایه های به کار رفته در آن ها و روکش شان به دو گروه تقسیم می شوند که ابتدا آن ها را بر اساس ماده ی اصلی تشکیل دهنده بررسی می کنیم:

ایزوگام پلیمری: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر خالص ۶۰ یا ۷۰ درصد است که در پالایشگاه از تقطیر نفت خام به دست می آید. برای ساخت ایزوگام پلیمری از قیر خالص ۷۰-۶۰، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن ، پودر تالک، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی استفاده می شود به نحوی که تمام این مواد در دستگاه ساخت پلیمر میکس و پخته می شوند که حاصل آن مایع پلیمر یا اصطلاح عامیانه شیره ایزوگام است و این پلیمر در خط تولید تبدیل به ایزوگام می شود.

ایزوگام دمیده: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره ای به دست می آید و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر وعمر کم تری دارد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمتر، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما و درجه نرمی بیشتری دارد و موارد استفاده آن در ساخت ورق های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری است.