کاربرد پوشش های حرارتی ضد حریق در سازه های فولادی : لزوم محافظت اسکلت ساختمان و سازه با پوشش ضد حریق سازه فولادی در برابر حریق بعنوان مهمترین قسمت محافظت غیر عامل، باید مدنظر طراحان و محاسبان سازه قرار گیرد. اجرای پوشش ضد حریق سازه های فلزی از مهمترین و کاربردی‌ ترین روش های محافظت سازه در رشته مهندسی حریق به شمار می آید. در این روش بیشتر ستون‌ها و تیرهای اصلی سازه جهت محافظت قاب های سازه ‌ای در مقابل حریق توسط پوشش ضد حریق سازه فولادی پوشش داده می شوند. دیوارها، سقف و کف سایر موارد مقاوم سازی غیرعامل در مقابل حریق می ‌باشند که در موارد و کاربری‌های خاص، عایق سازی می‌شوند. فولادهای سازه‌ای (ST-37)، نقطه حرارت خمش یا به اصطلاح خمیدگی تقریبا 500 درجه سانتی‌گراد دارند و نیمی از مقاومت خود را در دمای 500 درجه از دست می‌دهند(بدون پوشش ضد حریق )، بنابراین سازه فولادی بدون پوشش ضدحریق در برابر حریق بسیار آسیب‌پذیر بوده و نیازمند مقاوم‌ سازی در مقابل حریق با استفاده از پوشش ضد حریق سازه فولادی می‌باشند.

کاربرد پوشش های حرارتی ضد حریق در سازه های فولادی

همانطور که اشاره شد، حفاظت از اسکلت و سازه ساختمان با پوشش ضد حریق یکی از روش‌ های مهم و موثر حفاظت ساختمان در برابر آتش‌سوزی و حریق است. در روش پوشش ضد حریق سازه فولادی، ستون‌ ها و تیرها برای محافظت و مقاوم‌سازی در برابر آتش‌ سوزی با پوشش ضد حریق پوشانده می‌ شوند. سازه‌های فولادی در حرارت ۵۰۰ درجه سانتیگراد دچار خمیدگی می‌‌شودف به عبارت دیگر نقطه حرارت خمش آن  درجه سانتی‌گراد است. سازه‌های فولادی بدون پوشش مقاوم حریق در این دما بخش زیادی از مقاومت خود را  در برابر تنش حرارتی از دست می‌دهند. استفاده از پوشش مقاوم حریق در سازه‌های فولادی باعث افزایش مقاومت سازه در برابر آتش شده و مدت بیشتری طول می‌کشد که سازه در برابر آتش و هر نوع تنش حرارتی مقاومت خود را از دست بدهد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس بگیرید.

پوشش ضد حریق سازه فولادی پوشش ضد حریق سازه فولادی, عایق بندی سازه های فولادی

طبق تحقیقات سازه فلزی بدون پوشش مقاوم حریق پس از شروع آتش‌ سوزی در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه نصف مقاومت خود را در برابر آتش از دست می‌دهد، یعنی به دمای ۵۰۰ درجه سانتی‌ گراد می‌رسد، که نقطه خمش فلز است. در ساختمان‌های حساس مانند پالایشگاه‌ ها و نیروگاه‌ ها، احتمال و ریسک آتش‌سوزی بالا است، در اسکلت فلزی این ساختمان‌ها از پوشش حرارتی مقاوم حریق یا پوشش ضد حریق استفاده می‌کنند، تا مقاومت سازه در برابر تنش حرارتی بالا رود.