عایق حرارتی پلی‌ یورتان فومی برای استفاده در ‌عایق کاری ساختمان‌ها : فوم پلی یورتان از جمله موادی است که می‌توان برای عایق کاری دیوار، پشت بام و کف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار داد. این فوم با توجه به مقاومت مطلوب در برابر انتقال حرارت، سرعت اجرا‌، نیاز به نیروی اجرایی کم، وزن سبک‌، پاششی بودن و عدم نیاز به تعبیه اتصالات‌، یکنواخت بودن پس از اجرا بر روی سطوح خاصیت چسبندگی بالا و قدرت جذب آب مطلوب، برای استفاده در ‌عایقکاری ساختمان‌ها مناسب است. ولی با توجه به برخی مشکلات پلی یروتان و خواص نامطلوب آن در شرایط خاص، استفاده از این محصول در محدوده الزامات مربروط مورد تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است. فوم های پاششی پلی اورتان و یا به عبارت دیگر  عایق پاششی پلی یورتان متداول ترین نوع از اسپری فوم عایق در اواسط قرن 20 به وجود آمد.

عایق حرارتی پلی‌ یورتان فومی برای استفاده در ‌عایق کاری ساختمان‌ها

کاربرد و موارد به کارگیری آن نخستین بار در ارتش و نیروهای مسلح و در هواپیما بود و سپس در سال 1980 به عنوان عایق در پروژه های بهینه سازی تاسیسات ساختمانی به کار گرفته شد. فوم پاششی پلی یورتان  از 2 جزء مایع به اسم های دی ایزوسیانات و پلیول تشکلیل می شود. دی ایزوسیانات و پلیول در  وضعیت دمایی ویژه و فشار متناسب در دستگاه راکتور مخلوط می شود و بعد از پاشش مخزن بازه 5 الی 3 ثانیه به چند برابر ارتقاء یافته و به صورت فوم در میاید. که در این حالا فوم پاششی شکل می گیرد. در اصل می توان این گونه بیان نمود که  پلی یورتان ( PU ) اسم همگانی پلیمرهایی می باشد که از پیوند یورتانی تشکیل شده است. فوم پاششی پلی یورتان به جهت ضریب مقاومت حرارتی بالا ( R-value ) عالی ترین و مقرون به صرفه ترین عایق ساختمانی در سطح دنیا می باشد. لازم به ذکر است که که با به کارگیری فوم پاششی بهینه سازی هفتاد درصدی ایجاد می شود و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری به عمل می آید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی پلی‌ یورتان عایق حرارتی پلی‌ یورتان, عایق بندی توسط فوم پلی یورتان

عایق ها و علی الخصوص عایق های حرارتی پلی یورتان با وجود اینکه در دورترین نقاط توجه پیمانکاران و کارفرمایان قرار دارند، اما مهم ترین اصل برای مدیریت در بهینه سازی انرژی به حساب می آیند. به همین دلیل اکثریت ساختمان های قدیمی در مقایسه با آپارتمان های نو دارای مصرف و هدر رفت انرژی بالایی را دارا هستند. چیزی که خیلی از مردم متوجه آن نیستند این است که بسیاری از جذابیت های معماری و مزایای ساختاری می توانند با استفاده از ترکیب صحیح عایق و مصالح ساختمانی بدست بیاید و در مصرف هزینه و پول صرفه جویی کند. وقتی بحث عایق کاری دیوارهای خارجی به میان بیاید ، بلافاصله نگرانی حفاظت در مقابل  نفوذ هوا ، نفوذ حرارت و یا برودت از دیوارهای سازه ی تجاری یا مسکونی به میان می آید.