اجرای آب بندی با چسب جهت جلوگیری از نفوذ آب استخر : عملیات آب بندی بمنظور جلوگیری از نفوذ یا خروج آب و دیگر مایعات از میان اجزای بتنی استخر انجام می شود، که هدف اصلی از این کار افزایش طول عمر و دوام استخر و عدم آسیب دیدن سازه هایی است که در مجاورت آن قرار دارند. حال مهمترین سوال این است که بهترین روش و بهترین زمان جهت آب بندی استخر کدام است. از مواردی که باید جهت آب بندی استخر به آن توجه شود عدم نشست آب از دیواره، کف و لوله های تاسیساتی در آن است. جهت آب بندی استخرهایی که فنداسیون آن ها بتنی است می توان از چسب بتن استفاده کرد. چسب بتن به تنهایی عامل اصلی آب بندی نیست، این محصول در کنار ترکیبی از ملات سیمان و بتن برای آب بندی استخر استفاده می شود.

اجرای آب بندی با چسب جهت جلوگیری از نفوذ آب استخر

استفاده همزمان از چسب پلیمری بتن در ایجاد دیواره بتنی استخر و چسب پودری بتن جهت لایه نهایی دیواره استخر و کاشی کاری باعث میگردد تا مقدار بسیار زیادی از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید.  بنابراین میتوان گفت یکی از بهترین روش ها جهت آب بندی استخرهای سیمانی استفاده از ترکیب چسب بتن و ملات سیمان برای جلوگیری از نشت و نفوذ آب از داخل استخر است. بدین منظور همواره در پروسه ی ساخت فنداسیون استخر سیمانی، چسب بتن به ملات سیمان و بتن اضافه می گردد تا باعث رسوخ ناپذیری دیواره و کف استخر شود. استفاده از قیر و گونی و ایزوگام و دیگر محصولات نفتی جهت آب بندی و ایزولاسیون استخر بدلیل مشکلات عمده فنی، فرسایش و خطرات ناشی از نشت آلودگی و یا سوختگی کاملاً منسوخ شده است. معمولا نوع سازه های استخرهای حجیم کشاورزی و منابع ذخیره آب کشاورزی و استخرهای شنا و خانگی را با سازه بتنی و یا بلوک سیمانی می سازند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی حوض سیمانی آب بندی حوض سیمانی, انواع عایق استخری

برای آب بندی استخرهایی که دچار ترک شده اند و از حالت آببندی خارج شده اند را می توان به روش های زیادی آببندی و عایق نمود بدترین روش عایق استخرها آببندی استخرها با عایق ایزوگام و قیرگونی است این نوع عایق بندی برای استخر کاری اشتباه و غیر اصولی است و در بیشتر کشورهای پیشرفته بدلیل مسائل زیست محیطی و اشکالات فنی حذف شده است عایق استخر ایزوگام و قیرگونی به دلیل حل شدن مواد نفتی آنها در دمای مشخص باعث آلوده کردن آب استخر میشوند و دوم اینکه اتصالات ایزوگام و قیرگونی به دلیل اجرای با یک همپوشانی چند سانتی متری لایه عایق ایزوگام بر روی هم در فشار زیاد و نفوذ جزئی آب استخر به زیر لایه ایزوگام و قیرگونی باعث خارج شدن سازه استخر ازحالت آب بندی می شود.