روش متداول اجرای امولسیون قیر محلول : امروزه دو روش متداول برای تهیه قیر امولسیون موجود است. در روش اول که به روش مخلوط کن سریع موسوم می باشد بعد از آنکه قیر مورد نظر تا حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد گرم شد به طور  همزمان با جریان آبی که حاوی مقدار کمی از یک ملح قلیایی می باشد به درون محفظه ای وارد می شود. در این محفظه قیر مذاب و آب به کمک پروانه ای که در درون محفظه قرار دارند و با سرعت زیادی می چرخد با هم مخلوط می شوند. قیر امولسیون ساز در این روش در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که بین ملح قلیایی موجود در آب و مواد اسیدی موجود در قیر صورت میگیرد به وجود می آید. کیفیت قیر امولسیون که با روش مخلوط کن سریع تهیه می گردد بستگی زیادی به جنس و ترکیبات شیمیایی قیر اولیه دارد.

روش متداول اجرای امولسیون قیر محلول

امولسیون قیر یک محلول از قیر در آب است که بوسیله امولسیون سازی پایدار می گردد و از ته نشین شدن قیر در آب جلوگیری می شود. اولین امولسیون قیر در سال 1922 بوسیله هیو الن مکی ثبت شد. در آن زمان صنایع اتومبیل سازی رونق زیادی پیدا کرده بودند و تعداد زیادی جاده در حال شاخته شدن بود. حال که بیش از 80 سال از بوجود آمدن آن می گذرد این تکنولوژی هنوز هم بهترین تکنولوژی برای راهسازی محسوب می شود. علی رغم مزایای مهم این روش هنوز از آن به درستی در کشور ما استفاده نمی شود و از روشهای نوین اجرای آن نیازاطلاعات کاملی در جامعه فنی ارایه نشده است. معرفی کامل این محصول می پردازیم و تاریخچه ای مختصر از کاربرد آن بویژه در اروپا و نیز رو شها و دستاوردهای جدید و ترکیب آن با سایر فناوری های نوین را بیان خواهیم کرد. همچنین در مورد مزایای آن نسبت به تکنولوژی های دیگر، مکانیسم تولیدآن،روش های اجرای آن، و انواع آن از قبیل امولسیون گرم، امولسیون سرد،امولسیون بازیافتی و کاربرد های آن از قبیل اندود سطحی، پوشش سطحی، بتن آسفالتی و ... می پردازیم. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر امولسیون در کرج قیر امولسیون در کرج, عایق های امولسیونی قیری

قیر به عنوان ماده چسبنده و آب بندی مصالح در راهسازی از روزگاران قدیم مورد استفاده قرار میگرفته است. هم اکنون در راستای حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار از قیرهای امولسیون (Bitumen Emulsion) در راهسازی استفاده میگردد. این نوع قیر جایگزین قیرهای کات بک (Cut Back) در راهسازی و راهداری شده است، قیرهای کات بک به دلیل وجود حلال های نفتی در داخل آن نه تنها باعث تخریب محیط زیست میشوند بلکه در مقایسه با قیرهای امولسیون از کیفیت کمتری برخوردار میباشند.