کاربرد مخلوط آسفالتی نازک امولسیونی در راهسازی : مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی از سال 1980 میلادی در ایالات متحده آمریکا به منظور بهسازی رویه آسفالتی راه ها و افزایش عمر مفید روسازی ها مورد استفاده قرار گرفته است. مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی، مخلوطی از قیر امولسیونی اصلاح شده با پلیمر، مصالح سنگی صد در صد شکسته، فیلر معدنی، آب و در صورت لزوم ماده مضاف می باشد. این مخلوط در واقع نوعی دوغاب آب بندی است که با قیر اصلاح شده پلیمری و غالباً مصالح با کیفیت بهتر تهیه می گردد.

کاربرد مخلوط آسفالتی نازک امولسیونی در راهسازی

آسفالت امولسیونی نازک مخلوطی متشکل از مصالح سنگی با دانه بندی توپر و قیر امولسیونی تعدیل شده پلیمری، فیلر معدنی و آب و سایر مواد افزودنی است که به طرز صحیح نسبت بندی شده و با هم مخلوط شده‌اند‌. این پوشش دارای قابلیت‌های گسترده‌ای در تعمیر خرابی‌های روسازی از قبیل گودی جای چرخ‌ها،قیر زدگی‌ها، سائیدگی‌ها و ترک‌ها و درزها است و همچنین در بالا بردن عمر مفید روسازی‌ها بسیار موثر است، این پوشش اولین بار در آمریکا در سال ۱۹۸۰ساخته و به کار گرفته شد، یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این پوشش، گیرش سریع آن حتی در نواحی مرطوب بوده، به این معنی که در شرایط عادی (در دمای ۲۵درجه سانتی گراد و رطوبت ۵۰درصد)‌، یک ساعت بعد از گستردن مخلوط بر روی سطح مورد نظر می‌توان ترافیک را از روی آن عبور داد‌. ضخامت یک لایه پخش شده آن به طور متوسط نیم اینچ ( ۱۲/۷ میلیمتر) است. تجربه ۲۲ ساله  شرکت گوهر ابنیه پایتخت و رضایت مشتریان عزیز در پروژه های کوچک و بزرگ حاکی از فعالیت و زحمت های بی پایان پرسنل ما است که شما بدون تردیدی محصولات ما را انتخاب می کنید. برای اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی مخلوط های آسفالتی نازک امولسیونی, آسفالت و رویه سطحی

 

بر خلاف دوغاب آببندی که فقط به ضخامت 5/1 برابر بزرگترین اندازه دانه مصالح سنگی در مخلوط اجرا می شود، مخلوط های آسفالت نازک امولسیونی را می توان در لایه های نسبتاً ضخیم تری اجرا نمود. عملکرد مخلوط های آسفالت نازک امولسیونی به عوامل زیادی از قبیل شرایط آب و هوایی، حجم آمد و شد، وضعیت روسازی موجود، کیفیت مصالح، روش طرح اختلاط و نحوه اجرا بستگی دارد. معمول ترین کاربردهای این مخلوط ها تأمین بافت سطحی زبر و پر کردن شیار جای چرخ در روسازی های آسفالتی است. سایر کاربردهای آسفالت های نازک امولسیونی عبارتند از :

• اصلاح قیر زدگی و شن زدگی

• تسطیح و تراز نمودن لایه

مخلوط آسفالتی رویه نازک باید پیوستگی و یکنواختی را در تمام مدت حفظ نماید و بسته به نوع کاربرد میزان مصرف مشخصی در واحد سطح داشته باشد.