بهترین عایق های حرارتی برودتی فوم ورقی : فوم در اصل یک واژه انگلیسی است و به ماده ای که از پراکندگی هوا یا گاز در مایعات یا جامدات وجود دارد، foam گفته می‌شود. در فارسی به پراکندگی گاز در مایعات کف و به پراکندگی گاز در جامدات فوم می‌گویند. فوم برای اولین بار در دهه 1930-1940 ساخته شد و در سال 1931 پلی استایرن به عنوان اولین فوم پلیمری وارد بازار شد. اوایل جنگ جهانی دوم نیز دکتر اوتو پلی اورتان را اختراع کرد که از این فوم برای محافظت از مواد مورد استفاده در آن زمان، بخصوص فلزات و چوب استفاده می‌کردند. چند سال پس از جنگ، فوم پلی اورتان با آزمایش‌ها شیمیایی خاص، انعطاف‌پذیرتر شد و در صنایع مختلف ازجمله خودروسازی و مبلمان برای تولید بالشتک‌ها مورداستفاده قرار گرفت.می‌توان گفت فوم‌ها در انواع و شکل‌های متفاوتی، با خاصیت‌های منحصربه‌فرد خود وجود دارند. به همین منظور است که تمام صنایع گوناگونی مانند: خودروسازی، هوا و فضا تا مهدکودک‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین عایق های حرارتی برودتی فوم ورقی

عایق حرارتی پلی استایرن با ضخامت های مختلف قابل تولید است. از این عایق حرارتی می توان هم در داخل و هم در خارج ساختمان استفاده نمود. در نمای خارجی ساختمان، می توان از سنگ، آجر و یا کامپوزیت سیمان و رنگ استفاده نمود. در نمای داخل ساختمان نیز می توان از پوشش گچ استفاده نمود. روش معمول عایقکاری دیوار با ورق پلی استایرن (یونولیت) بصورت دو دیوار با عایق حائل و یا استفاده از ورق پلی استایرن بر روی دیوار و سپس اجرای نمای ساختمان می باشد. همچنین در روش عایقکاری بام وارانه، از ورق پلی استایرن برای عایقکاری سقف ساختمان استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق الاستومریک عایق الاستومریک, پوشش فومی الاستومری

در تولید فوم ورقه ای باید دقت و تمرکز لازم را داشت چرا که کوچکترین خطایی از لحاظ میزان ترکیب مواد اولیه و مدت زمان مصرفی و درستی فرمول تولید، باعث ایجاد ناخالصی شده و کیفیت فوم ورقه ای را به شدت پایین آورده و گاهی هم آن را غیر قابل استفاده می کند بنابراین تولید آن برخلاف تصور کاری بسیار حساس و سخت است.

  • عرض تولیدی فوم ورقه ای باید بالاتر از150 سانتی متر باشد.
  • ضخامت ورق فوم هرجه ضخیم تر باشد بهتر است چراکه باعث صرفه جویی از لحاظ زمان دوخت و در نتیجه صرفه اقتصادی می شود.
  • فوم ورقه ای در زمان برش نباید به صورت پودری از خود اثری باقی بگذارد که در اینصورت به اصطلاح می گویند ورق فوم خوش برش نیست.
  • ورق فوم در زمان برش نباید دچار افت ضخامت شود.
  • بهتر است ورق فوم خاصیت برگشت پذیری داشته باشد. البته در برخی مصارف هرچه این نوع ورق نرم تر باشد و برگشت پذیری کمی داشته باشد کاربردی تراست ولی به طور کلی از لحاظ کیفیت هرچه برگشت پذیرتر باکیفیت تر.
  • در مغز ورق فوم هرچه حباب و زدگی مشاهده نشود با کیفیت تر است. در صورتی که این موارد بسیار زیاد مشاهده شد ورق فوم غیرقابل استفاده می شود.