ویژگی و خواص عمومی قیر زیرکار آسفالت : قیر زیر کار آسفالت، یک روکش چسبان و لایه بسیار نازک از قیر است که پیوند خوبی بین دو لایه از اطمینان حاصل کنید آسفالت و لایه زیر آن چسبندگی خوبی ایجاد میکنند.برای استفاده از ان نوع قیر باید از ویسکوزیته بالا استفاده شود.

ویژگی و خواص عمومی قیر زیرکار آسفالت

پخش یک لایه بسیار نازک امولسیون قیر روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته نمودن سطوح مزبور و چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقباً روی آن پخش میشود، اندود سطحی و یا قیر پاشی نامیده میشوند. معمولاً عریان شدن از زیر لایه آسفالتی شروع می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند تا ساختمان روسازی ضعیف شود. زیرا با ترافیک ترکها ظاهر می‌ شوند و در مراحل پیشرفته روسازی شروع به خرد شدن می‌کند و عامل اصلی آن آب است. مکانیزم عمل به این ترتیب است که آب بین لایه نازک قیر و سطح مصالح سنگی دست می‌یابد و از آنجایی که سطح مصالح سنگی جاذبه بیشتری نسبت به آب دارند تا به قیر، پیوند چسبندگی شکسته می‌شود. اتصال قیر و سنگدانه‌ها با نیروی جاذبه بین مولکول های غیرمشابه که آنها را محکم به هم می‌چسباند حاصل می‌شود. قیر که در بعضی موارد با نام آسفالت قیر نیز شناخته می‌شود، یک مخلوط روغنی ویسکوز سیاه‌ رنگ است که از هیدروکربن‌ها به صورت طبیعی یا به عنوان یک باقیمانده از تقطیر نفت به دست می‌آید. قیر در دمای محیط جامد است اما با افزایش دما به حالت خمیری در می‌آید و پس از آن مایع می‌شود. معمولا به منظور تثبیت قیر، آن را همراه با گونی مورد استفاده قرار می‌دهند که به آن قیرگونی گفته می‌شود. الیاف گونی نقش مسلح کننده قیر را دارند و قیر را در محل خود تثبیت می‌کنند.

انواع قیر آسفالت انواع قیر آسفالت, قیر برای زیرکار

مزایا و خواص عمومی قیرها عبارتند از :

  1. انعطاف مناسب
  2. ارزان و مقرون به صرفه بودن
  3. سهولت اجرا
  4. ﭘﺎﻳﺪاری ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ مناسب در برابر طیف وسیعی از ترکیبات شیمیائی
  5. اﺟﺮای ﺳﺮد
  6. غیرقابل نفوذ بودن در مقابل آب و رطوبت
  7. مقاومت در مقابل اسیدها، بازها و نمک‌ها
  8. قابلیت ارتجاع
  9. چسبندگی
  10. محلول بودن در برخی از حلال‌ها بدون از دست دادن خواص خود
  11. عایق بودن در مقابل جریان‌های الکتریکی
  12. امکان تشکیل لایه پایدار بروی اجسام مختلف
  13. داشتن رنگ ثابت

زیر سازی بام باید به قدر کافی محکم باشد به طوری که در اثر وارد شدن وزن قابل توجهی به آن تغییری حاصل نشود.شیب هدایت آب به داخل آبروها باید بین 3 تا 5 درصد باشد. نوع قیر مصرفی باید نسبت به شرایط آب و هوایی بین 60*70 و 90*15 مخلوط گردد. پس از اتمام عایق کاری از یک لایه بتن آسفالتی استفاده شود. ضخامت آسفالت باید حداقل 2 سانتیمتر باشد و در زمستان و هوای سرد, درجه حرارت آن 120 درجه سانتیگرادو در هوای گرم حداقل 60 درجه سانتیگراد باشد. قیرهای مصرفی نباید با حرارتی بیش از 150 درجه سانتیگراد گرم شوند, زیرا در حرارت زیاد و بالا قیر تجزیه شده و خصوصیات آن تغییر می کند.همچنین قیر باید تا زمانی که گرم و روان است, مصرف گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.