مراحل ترمیم جزئی ایزوگام آسیب دیده پشت بام : عمر مفید یک لایه عایق رطوبتی خوب که به خوبی نصب شده است 15 تا 16 سال در کمترین حالت است. خرابی های احتمالی که ممکن است قبل از این زمان برای ایزوگام پیش بیاید شامل خرابی بر اثر وزن وسایل موجود در پشت بام مانند پایه های کولر، به وجود آمدن درزها و ترک ها و یا چروکیده شدن ایزوگام است. همچنین در صورتی که در مناطق آفتاب گیر از ایزوگام بدون لایه فلزی قلع یا آلمینیوم استفاده نشود پوسیدگی ایجاد می‌شود. در نظر داشته باشید، بهتر است زمان تعمیر ایزوگام پشت بام در تابستان و قبل از بارندگی باشد زیرا با اولین بارندگی در صورتی که رطوبت به سقف و دیوار ها نفوذ کند باعث خسارت می‌شود.

مراحل ترمیم جزئی ایزوگام آسیب دیده پشت بام

مراحل ترمیم ایزوگام مراحل ترمیم ایزوگام, ترمیم جزئی پشت بام

مراحل ترمیم جزئی ایزوگام آسیب دیده :

  1. شناسایی ناحیه هدف :

بهتر است شناسایی ناحیه آسیب دیده را به کارشناس بسپارید. کارشناس می‌تواند با بررسی شرایط سقف خانه احتمال بروز آسیب به نقاط دیگر خانه را نیز تخمین بزند و در نهایت نسبت به تعمیر و پیشگیری از آسیب های بعدی اقدام کند. برای ترمیم ایزوگام خراب جدا کردن آن ایزوگام از محل نصب شده است. در صورتی که این کار انجام نشود باعث ایجاد برامدگی و فرورفتگی در بام می‌شود.

  1. جدا کردن ایزوگام ناحیه آسیب دیده :

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، جدا کردن قسمت های آسیب دیده دومین مرحله ترمیم و بازسازی ایزوگام می باشد که می‌بایست ناحیه مورد نظر را کامل حرارت دهید تا قیر به کار رفته در آن ذوب شود و ایزوگام از سطح جدا شود. سپس قطعه ای ایزوگام به اندازه حفره ایجاد شده برش می دهیم. به گونه ای که از کناره ها مقداری اضافه داشته باشد. این قطعه را آن قدر حرارت می دهیم تا به خوبی ذوب شود.

  1. ترمیم شکاف و آسیب سقف :

قطعه حرارت داده شده را در حفره قرار می دهیم و گوشه های آن را به ایزوگام اصلی میچسبانیم. اگر بعد از جدا کردن ایزوگام ناحیه هدف، متوجه وجود شکاف یا آسیب هر چند کوچک در سقف ساختمان شدید، ناحیه مورد نظر را با چسب ماستیک یا پرایمر بپوشانید. این نوع چسب در انواع مایع و خمیری وجود دارد و به راحتی می‌تواند به تمام درز و شکاف‌ها نفوذ کرده و آن را مسدود نماید.

  1. اندازه گیری ایزوگام جدید و نصب آن :

در مرحله آخر باید ایزوگام جدید را کمی بیشتر از اندازه محل مورد نظر برش دهید. این کار به این علت صورت می‌گیرد که ایزوگام هم به سطح مورد نظر متصل شود و هم قسمتی از آن در تماس با ایزوگام قبلی قرار گیرد. در انتها نیز لبه های ایزوگام جدید را با چسب می‌پوشانند، در لبه های قطعه ایزوگام چسبیده شده باید از چسب استفاده شود و به بر روی آن را پودر یا خاک مل می‌ریزند تا استحکام و مقاومت این قسمت بیشتر شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.