ویژگی های انواع مواد درزبند پیش ساخته ساختمان : استفاده از مصالح پیش ساخته در ساختمان سازی دارای مزایایی می باشد که از جمله استفاده از این مصالح باعث کاهش هزینه های کلی در ساخت ساختمان می شود. همچنین به کارگیری مصالح پیش ساخته باعث افزایش میزان بهره وری تجهیزات می شود. چرا که امکان استفاده مجدد از آن ها در برخی موارد وجود دارد و استفاده از نسل جدید مصالح پیش ساخته باعث افزایش کارایی نیروی انسانی شده و  همین امر از انجام هرگونه فعالیت اضافی جلوگیری به عمل می آورد. به علاوه مصالح پیش ساخته باعث افزایش کیفیت قطعات و دقت در کنترل کیفی محصولات می شود.

ویژگی های انواع مواد درزبند پیش ساخته ساختمان

ویژگی های مواد درزبند با توجه به محل مصرف آنها شامل دور شیشه پنجره‌ها، نورگیر های سقف، درزهای دیوارهای پرده‌ای، بتن، مصالح بنایی، سنگ، موزائیک و نظایر آن، باید به شرح زیر باشد :

الف: درزبند باید قابل چسبیدن به سطوح مورد تماس باشد.

ب: در دامنه وسیعی از تغییرات درجه حرارت، دارای کارایی لازم باشد.

پ: دور درزبندهای غیر جامد، پوسته کشسان محکمی تشکیل شود و مغز آن خم‌پذیر بماند.

ت: تغییرات عرضی درز یعنی انقباض و اتساع آن را تحمل کند.

ث: قابلیت ارتجاعی کافی داشته باشد.

ج: نسبت به آب و مواد شیمیایی حساس نباشد.

چ: قابلیت تبخیر مواد فرار آن کم باشد.

جهت اطلاع از فروش محصولات درزبندی با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق درزگیری ترک ها عایق درزگیری ترک ها, درزبند های پیش ساخته

درزبندهای پیش ساخته ساختمانی :

درزبندهای پیش‌ساخته ساختمانی از لاستیک ولکانیزه طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌اند. نئوپرین رایج‌ترین مواد مصرفی در این درزبند است، زیرا به خاطر خاصیت فنری که دارد پس از برداشتن بار به حالت اول خود باز می‌گردد. برای کار در سرما باید آن را گرم کرد تا کار کردن با آن آسان گردد. لازم به یادآوری است که برای کنترل عمق مواد درزبند، کمک به جا دادن مواد در درزها، جلوگیری از چسبیدن مواد درزبندی به قسمت پشتی درز، تحمل مواد درزبند در درزهای افقی که در معرض آمد و شد هستند و ایجاد ویژگیهای دیگر باید از موادی به نام پشت‌بند استفاده شود. این مواد علاوه بر فوایدی که ذکر شد، می‌توانند در بعضی مواقع به عنوان درزبندهای موقت به کار روند و پوشش ثانویه‌ای برای برخی درزبندها به شمار آیند. درزبندهای خم‌شو پیش‌ساخته از لاستیک طبیعی یا مصنوعی، پلی‌وینیل کلراید یا سایر پلاستیکها ساخته می‌شوند. این درزبند به صورت تسمه، نوار، زهوار و سایر نیمرخ ها از طریق حدیده‌ای (اکستروژن)، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. درزبندهای پیش‌ساخته ممکن است در شیشه‌بری به کار روند. این درزبندها به صورت خام و ولکانیزه وجود دارند. بعضی از انواع درزبندها را با نخ تابیده یا لاستیک مسلح می‌سازند تا هنگام نصب و بهره‌برداری، جریان خمیری آنها به حداقل برسد.