کارکرد مخلوط های آسفالتی قیرابه ای در جاده ها : کارکرد آسفالت سرد چنین است که در خلال اختلاط یا متراکم نمودن قیرابه شکسته، مصالح را پوشش می دهد و سپس با زمان استحکام آن افزایش می یابد. افزایش استحکام به در اثر بیرون راندن آب از بین مصالح و لخته شدن و پیوستن قطرات قیر به یکدیگر می باشد. در این وضعیت، ویژگی های کار پذیری اولیه یا قابل ذخیره بودن مواد و افزایش استحکام مکانیکی بصورت درجا الزاماتی هستند که با یکدیگر سازگاز نیستند.

کارکرد مخلوط های آسفالتی قیرابه ای در جاده ها

با تنظیم خواص قیرابه به نحوی که یک مخلوط کارپذیر به مدت چند رو یا هفته باعث به تاخیر افتادن همچسبی مخلوط متراکم شده و در نتیجه افزایش قوام آسفالت خواهد شد. اگر قیرابه طوری طراحی شود که سریع شکسته شود آنگاه استحکام مخلوط آسفالتی سریعا افزایش یافته و محدوده زمانی کارپذیری آن بسیار کوتاه خواهد بود. به این دلیل میدان برای فناوری های نوین برای حل این مشکلات و تبدیل فرایند اعمال آسفالت سرد به چیزی شبیه آسفالت گرم باز می باشد. یک نتیجه کار های توسعه ای انجام شده توسعه فناوری که اجازه انتقال دانش و تجارب به دست آمده به حوزه های دیگر مانند اساس و روسازی را می دهد می باشد. در نهایت، می توان جاده ای را که کلیه لایه های آن فقط از مخلوط های آسفالت سرد تشکیل شده باشد ساخت.

آسفالت های مخلوط راه آسفالت های مخلوط راه, اجرای آسفالت در جاده

قبلا چنین تصور می شد که مخلوط های آسفالتی امولسیون قیری در مقایسه با مخلوط های آسفالتی گرم ساخته شده با قیر خالص دارای کیفیت پایین تری باشند. پیشرفت های فناوری اخیر ، امکان اجرای مخلوط های آسفالتی امولسیون قیری را همانند مخلوط های آسفالتی گرم متداول میسر ساخته است. این مخلوط ها قابلیت باربری داشته و می توانند در همه روسازی ها با حجم آمد و شد کم تا زیاد استفاده شوند و با توجه به نحوه اختلاط امولسیون قیری و مصالح سنگی به یکی از صورت های زیر اجرا می شوند:

الف- مخلوط های آسفالتی گرم .

ب- مخلوط های آسفالتی سرد کارخانه ای (آسفالت سرد پیش ساخته) .

ج- آسفالت سرد مخلوط در محل .

د- آسفالت ماکادام نفوذی با امولسیون قیری که بعنوان مخلوط آسفالتی امولسیون قیری محسوب نمی شود.

مخلوط های آسفالت گرم امولسیون قیری با وسایل و تجهیزات مرسوم پخش می شوند. بطور کلی، روش های پخش کردن مخلوط های آسفالت گرم متداول را می توان برای این مخلوط ها نیز استفاده کرد. لازم است حداقل تاخیر زمانی بین تخلیه از واحد مخلوط کن و پخش فراهم گردد. بعد از شکست امولسیون قیری و عمل آمدن مخلوط، پخش مخلوط آسفالتی بدون نقص، خیلی مشکل خواهد شد. به منظور بدست آوردن سطح هموار، مخلوط باید در اثنای عملیات پخش، کارآیی لازم را داشته باشد. بنابراین، پخش به موقع برای حصول نتایج رضایتبخش ضروری است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.