روش های آب بندی و حفاظت بتن با واترپروف : آب بندی سازه های بتنی به دو روش قابل انجام می باشد. روش نخست کاهش نفوذپذیری ، کنترل و حفاظت در ساخت بتن و روش دوم روش های ثانویه و پس از ساخت .

  1. در بسیاری از مواقع لازم است که بتن در برابر مواد خوردنده ، شیمیایی و اسیدی محافظت گردد که بتن با وجود کاهش نفوذپذیری در برابر این شرایط دچار ضعف و آسیب می گردد.
  2. در زمان احداث سازه های بتن به علت اشتباهات طراحی و اجرایی بتن دارای نقاط ضعف ماننده درزهای اجرایی و بتن های نامتراکم می باشد که این امر با وجود کاهش نفوذپدیری و لحاظ تمهیدات مناسب برای جسم بتن می تواند محلی برای نفوذ باشد که در سیستم های ثانویه این موضوع نیز پوشش داده می شود.

روش های آب بندی و حفاظت بتن با واترپروف

روش آب بندی سازه های بتنی در حین ساخت : در این سیستم به دو موضوع جسم بتن و درزها و محل های نفود اجرایی و سازه ای پرداخته می شود.

  • آب بندی جسم بتن : برای این امر علاوه بر طرح اختلاط مناسب ، اسلامپ مناسب و ... باید از افزودنی های بتن استفاده نمود. از جمله این محصولات می توان به افزودنی DEZOMIX 4500 ، DEZOSEAL G-330 و  DEZOBOND P-2200 اشاره کرد. عملکرد این محصولات و پایه آنها متفاوت بوده که براساس سازه ی اجرایی ، ابعاد سازه ، مقاومت بتن و ... هر کی می توانند کاربردی موثر داشته باشند.
  • آب بندی درزهای اجرایی، انبساطی و تمهیدات اجرایی : برای این امر باید از واتراستاپ های پی وی سی حفره دار یا تخت ، واتراستاپ های بنتونیتی برای درزهای اجرایی و انبساطی – کاور بولت و بولت های آب بند برای بولت های قالب بندی و واتراستاپ های منبسط شونده SWEELBAND A برای دور  لوله ها و قطعات فلزی و پلی اتیلن استفاده گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عملیات واترپروف بتن عملیات واترپروف بتن, عایق آب بند کننده بتن

روش آب ‌بندی و حفاظت ثانویه بتن : در این سیستم از انواع پوشش های ثاویه بر روی سطوح بتن یا تزریق استفاده می گردد. عوامل موثر در انتخاب سیستم پوشش آب بند و محافظتی یا سایر روش های شامل موارد ذیل می باشد :

  1. فرصت زمانی اجرا و بهره برداری
  2. میزان فشار و دبی آب
  3. جهت فشار آب ( مثبت یا منفی بودن فشار آب)
  4. شرایط شیمیایی آب
  5. شرایط اسیدی آب و محلول در تماس
  6. شرایط و محدودیت های عمل آوری
  7. محدودیت های اجرایی پوشش و سیستم آب بندی
  8. تجهیزات و نیروهای اجرایی در اختیار
  9. شرایط تطابق با آب شرب
  10. مقاومت در برابر نور آفتاب
  11. مدول الاستیسته
  12. مقاومت فشار و چسبندگی