اجرای آسفالت سرد جهت ترمیم و نگهداری راه ها و خیابان ها : آسفالت‌ سرد از مخلوط کردن  مصالح سنگی با قیر (قیر محلول، امولسیون) بدست می آید که این اختلاط قیر و مصالح در درجه حرارت محیط انجام می گیرد و در همین دما پخش و متراکم می‌شود.سنگدانه‌ها در زمان اختلاط با قیرآبه می‌تواند مرطوب باشد ولی با قیرهای محلول، در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت باید خشک شده باشد. مخلوط‌های آسفالت سرد که با قیرهای محلول غلیظ مانند MC-3000 یا SC-3000 تهیه می‌شود، عملاً مانند آسفالت گرم باید در درجه حرارت ۹۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر با قیر مخلوط شده و در محدوده همین دما، پخش و متراکم شود. آسفالت سرد را می‌توان در مسافت‌های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرار داد.

اجرای آسفالت سرد جهت ترمیم و نگهداری راه ها و خیابان ها

لکه گیری خرابی های روسازی یکی از مهمترین عملیات نگهداری راه ها می باشد. بطور کلی، استفاده از مخلوط آسفالتی گرم با کیفیت بالا، اگرچه هزینه بیشتری در بر دارد اما مناسب تر می باشد. اما از آنجاییکه در بسیاری مناطق امکان تولید و اجرای آسفالت گرم در سرتاسر سال وجود ندارد، عملیات لکه گیری را می توان با استفاده از مخلوط های سرد دپو شده انجام داد. به طور کلی آسفالت های سرد در تعمیرات موضعی نظیر لکه گیری ها، پرکردن چاله ها، پر کردن ترک ها و … به کار گرفته می شوند. به طور کلی دو نوع مخلوط آسفالت سرد برای عملیات لکه گیری و تعمیرات روسازی مورد استفاده قرار میگیرد که عبارتند از مخلوط آسفالت سرد با مصرف فوری و مخلوط آسفالت سرد با مصرف غیر فوری. مخلوط های آسفالت سرد با مصرف غیر فوری را می توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، تولید و برای استفاده بعدی(در طول ماه های سرد سال) در مناطق دور دست ذخیره نمود. این مخلوط ها بر حسب انواع قیر مصرفی در تهیه آسفالت سرد تا مدت شش ماه قابل استفاده است و بدون استفاده از حرارت، قابل کار می باشند.

اجرای آسفالت سرد اجرای آسفالت سرد, خرید بهترین آسفالت جاده

انواع آسفالت سرد :

آسفالت سرد را  می توان بر حسب روش تهیه و اجرا  به دو دسته آسفالت سرد کارخانه‌ای و آسفالت سرد مخلوط در محل تقسیم کرد. آسفالت سرد کارخانه‌ای:آسفالت سرد کارخانه‌ای در کارخانه‌های ثابت و مرکزی آسفالت تهیه می‌شود و سپس برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود.

آسفالت سرد مخلوط در محل:آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زیر تهیه می‌شود:

الف- نوع مخلوط در محل که سنگدانه‌ها در کنار و امتداد راه ریسه شده و روی آن قیرپاشی می‌شود و سپس عمل اختلاط و پخش با گریدر یا وسایل نظیر آن انجام می‌گیرد.

ب- نوع مخلوط در کارگاه که عمل اختلاط قیر و سنگدانه‌ها در کارگاه‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط تهیه شده برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.