روش های عایق کاری رطوبتی جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان : در گذشته از انواع عایق رطوبتی مختلف مانند قیر گونی برای عایق رطوبتی استفاده می شد. این روش کم کم جای خود را به عایق های رطوبتی ایزوگام داد. با پیشرفت صنعت، اکنون عایق های رطوبتی دیگری با کارایی بالا به بازار عرضه می شوند که عایق رطوبتی نانو تازه ترین مدل فناوری در این عرصه به شمار می رود. عایق رطوبتی نانو بیشترین ترکیبات آن را مواد پلیمری تشکیل می دهند. از این عایق برای پشت بام، حمام، جکوزی و استخر، سقف های شیب دار و غیره کار گرفته می شود. این عایق یک لایه بسیار نازک است که روی سطوح قرار می گیرند و چسبانده می شود. برای نصب عایق رطوبتی نانو، بهتر است با متخصص آن وارد تماس شد.

روش های عایق کاری رطوبتی جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان

از جمله تفاوت هایی که عایق رطوبتی نانو با عایق رطوبتی قدیمی دارد این است که میزان نفوذ ناپذیری عایق رطوبتی نانو بسیار بالا است. همچنین این عایق حجم بالای آب را می تواند تحمل نماید. در حالی که قیرگونی و ایزوگام این خصوصیات را ندارند. عایق رطوبتی نانو روی سطوح مختلف مانند سیمان، آسفالت سنگ و … به راحتی می چسبد. از سوی دیگر، عایق رطوبتی نانو انعطاف پذیری بالایی دارد که این باعث مقاومت عایق می باشد. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان از دو روش زیر می توان استفاده نمود.

انواع عایق رطوبتی انواع عایق رطوبتی, اجرای ایزولاسیون ساختمان

۱. زهکشی :

زهکشی به معنای خارج نمودن آب های سطحی یا زیرزمینی از یک سازه به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از آن می باشد. از جمله اهداف زهکشی می توان به پایین آوردن میزان رطوبت، جلوگیری از نشست، کاهش فشار وارده بر دیوارها، کاهش سطح ایستایی و ثابت نگه داشتن میزان تراکم خاک اشاره نمود. زهکشی به انواع زیر دسته بندی می شود.

  1. زهکشی لبه ای :
  2. این زهکشی برای ذخیره و انتقال زهاب های جانبی در جاده و در مجاورت سنگفرش ها به کار می رود.
  3. زهکشی سفره ای :
  4. این نوع زهکشی به منظور زهکشی شیرابه ها و در مکان های دفن زباله اجرا می شود.
  5. زهکشی فتیله ای :
  6. این زهکشی برای کاهش میزان نشست خاکریزه هایی که بر روی خاک های سست قرار گرفته اند استفاده می شود.
  7. زهکشی صفحه ای :
  8. این زهکشی در مجاورت سازه هایی که فشارهای هیدرولیکی بر آنها وارد می شود کاربرد دارد.

۲. عایق کاری رطوبتی :

عایق رطوبتی به پوششی گفته می شود که ساختمان را در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت می کند. این عایق ها به صورت لایه هایی با ضخامت مختلف می باشند که به شکل مایع، پودر، رولی یا صفحه ای در ابعاد مختلف به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این عایق ها از مواد مختلف ساخته شده اند و با توجه به میزان ترکیبات خود در مکان های مختلف کاربرد دارند. این ترکیبات نقش مهمی در عملکرد و پوشش دهی عایق ها ایفا می کنند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.