نحوه‌ اجرای قیرگونی پشت ‌بام جهت آب بندی و عایق کاری ساختمان : استفاده از عایق های رطوبت در بخش های مختلف ساختمان ها، امری است که تقریبا همه افراد از آن آگاهی دارند. معروفترین کاربرد این عایق ها را می توان استفاده از آن ها بر روی پشت بام ساختمان ها دانست. قطعا همه ما صحنه های نصب و اجرای آن ها برروی پشت بام ها به همراه مشعل و… را در ذهن خود داریم. علاوه بر استفاده از آن ها برروی پشت بام ها، هر جای دیگر در حین عملیات ساختمانی که نیاز به عایق شدن در برابر رطوبت داشته باشد، این عایق ها حاضر هستند؛ برای مثال، در زیر کاشی ها در سرویس های بهداشتی و… عمده ترین عایق هایی که در صنعت ساختمان برای مصون نمودن بنا از رطوبت به کار گرفته می شوند، ایزوگام و قیرگونی هستند .

نحوه‌ اجرای قیرگونی پشت ‌بام جهت آب بندی و عایق کاری ساختمان

همان طور که از واژه‌ی قیرگونی انتظار می‌رود، مصالح مورد نیاز برای این امر قیر و گونی است. می‌دانیم که قیر ماده‌ای سیاه و یا قهوه‌ای مایل به سیاه و دارای چسبندگی زیاد است و از مقاومت بسیار بالایی در برابر آب برخوردار است. مقاومت قیر آن را برای استفاده در عایق‌کاری مناسب می‌کند و گونی پارچه‌ای‌ است که پیشتر برای ساخت آن‌ها فقط از الیاف کنف و چتایی و شاهدانه استفاده می ‌شد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

نحوه اجرای قیرگونی نحوه اجرای قیرگونی, انواع عایق رطوبتی در کرج

برای اجرای قیرگونی روی پشت‌بام یک ساختمان مراحل زیر باید انجام شوند.

  1. ابتدا نیاز است که سطح پشت‌بام سیمان‌ کاری شود و این امر باید به نحوی صورت بگیرد که سیمان ترک برندارد و امکان چسباندن قیرگونی به تمام سطح آن را داشته باشد.
  2. پس از سیمان‌ کاری پشت ‌بام، باید قیر با دمای حداکثری ۱۸۰ درجه سانتیگراد روی سیمان چسبانده شود. در این مرحله از اجرای قیرگونی پشت ‌بام، با دقت روی پخش قیر در تمام سطح سیمان، می‌توانیم از کیفیت عایق‌کاری اطمینان حاصل کنیم و نگرانی‌ بابت نشت آب در آینده نداشته باشیم.
  3. پس از پخش و چسباندن قیر روی سیمان‌ها، نوبت به پهن کردن گونی روی قیر می‌رسد.
  4. پس از پهن کردن گونی (اصطلاحا کشیدن آن) نوبت به مخلوط کردن قیر نرم و سخت و در نهایت پهن کردن آن روی گونی می‌ رسد. در این مرحله نیز همانند مرحله‌ی پهن کردن گونی باید به عدم پاره شدن گونی توجه نمود و در تمامی مراحل باید پوشاندن درزها و نقاط سقف، مورد توجه و دقت قرار داده شود. پس از انجام این مرحله در واقع اجرای قیرگونی پشت بام مذکور به پایان رسیده است و سقف ساختمان عایق‌ بندی شده است.