نحوه عملکرد عایق صوتی نصب شده در دیوارهای ساختمان ها : علی رغم اینکه استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک و عایق صدا سقف بهترین راه برای کاهش صداهای آزاردهنده محیط است، اما راههای متفرقه دیگری نیز برای این کار وجود دارد. تلفیق این دو نیز می تواند بسیار مثمرثمر بوده و نتایج خوبی در پی داشته باشد. گفتن این نکته بسیار ضروری است که بسیاری از عایق های صوتی ضریب انتقال حرارت مناسبی ندارند و نمی توانند عایق حرارتی مناسبی داشته باشند، البته نوعی از عایق های الاستومری وجود دارد که علاوه بر این که کارآیی مناسبی در عایق کاری صوتی دارند، عایق حرارتی بسیار مناسبی نیز هستند که ما بعداً به تفصیل در مورد آنها توضیح خواهیم داد. دلیل اصلی این موضوع مکانیزم متفاوت عایق صدا است زیرا عایق های صوتی برای داشتن کارآیی بالاتر باید چگالی خاصی داشته باشند.

نحوه عملکرد عایق صوتی نصب شده در دیوارهای ساختمان ها

پشم سنگ معدنی می تواند حجم بالایی از صدا را جذب کند و هر چه جرم آن بیشتر باشد میزان آکوستیک بودن آن نیز بالاست. امروزه محصولات زیادی وجود دارد که تولید کنندگان آن ادعا دارند که عایق صوتی مناسب و با کیفیتی دارند. اما شما باید برای درک میزان کیفیت یک عایق صوتی به جرم آن توجه کنید. عملکرد عایق صوتی رابطه ای مستقیم با جرم عایق دارد، هر چه میزان جرم عایق شما بالاتر باشد میزان جذب صدا نیز بیشتر و انعکاس صدا کمتر خواهد بود. برای داشتن عایق صدا مناسب نباید تنها از یک متریال استفاده کرد و جرم یک نوع از ماده را بالا برد. بلکه عایق صوتی باید تلفیقی از چندین متریال باشد و هرچه جرم این متریال بیشتر باشد عایق بهتری نیز داریم. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

ویژگی های عایق صوتی دیوار مشترک :

  • نصب سریع بدون کثیف کاری.
  • کاهش صدا تا 85 درصد.
  • بدون نیاز به کاغذ دیواری یا رنگ.

عایق دیوار مشترک عایق دیوار مشترک, انواع عایق صوتی سازه ها

ابزار و نوع ساخت دیوار برای جلوگیری از صوت بسیار موثر است . عملکرد یک دیوار معمولی و یک دیوار عایق کاری شده را در مقابل صوت بررسی می کنیم. اگر دو دیوار را در نظر بگیریم به صورتی که یکی عایق کاری شده و دیگری ساده برای مثال یک دیوار مشترک را که یک تیغه نازک از آن عبور کرده که به راحتی بدون هیچ گونه اثر مثبتی صدا را از خود عبور می دهد. حالا همان دیوار را با عایق صوتی عایق کاری می کنیم و تمامی روزنه ها را می پوشانیم یک طرف تیغه را عایق کاری می کنیم تا بتوانیم تا ۵۰ دسیبل صدا را کاهش دهیم و صداهای قابل انتقال را به حداقل برسانیم.