نحوه اجرای عایق رطوبتی قیرگونی در پشت بام ساختمان ها : برای محافظت از سقف پشت بام ها و درز گیری و برای جلوگیری از نفوذ آب و مواد دیگر لایه ای بر روی آن نقطه می کشند این لایه می تواند ایزوگام باشد یا بتن و سیمان یا قیر وگونی. قیرگونی نوعی عایق رطوبتی است که بر روی سقف پشت بام ها استفاده می شود . در قیرگونی همانطور که از نامش پیداست ما از قیرگونی استفاده می کنیم به این ترتیب که یک لایه قیر می ریزیم بعد یک لایه گونی روی آن قرار می دهیم و سپس دوباره یک لایه قیر روی آن می کشیم.

نحوه اجرای عایق رطوبتی قیرگونی در پشت بام ساختمان ها

با اینکه قیرگونی جزو روش‌های قدیمی برای عایق‌کاری ساختمان به حساب می‌آید اما همچنان به دلایل مختلف از جمله هزینه پایین‌تر در بیشتر موارد، نسبت به روش‌های دیگر از جمله ایزوگام، در اولویت استفاده قرار می گیرد. قیرگونی نیز مانند هر روش دیگری برای عایق­ کاری، از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است. اما از آنجا که مزایای آن بیشتر است، افراد زیادی تصمیم به اجرای قیرگونی می‌گیرند. در صورتی که قصد استفاده از خدمات قیرگونی ساختمان شامل قیرگونی سرویس بهداشتی، قیرگونی استخر، ترمیم و تعویض قیرگونی کهنه پشت بام‌­ها (لکه گیری و رفع نم قیرگونی کهنه)، زیرسازی پشت بام­‌ها جهت اجرای قیرگونی و... را دارید، با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیرگونی در ساختمان قیرگونی در ساختمان, بهترین عایق های رطوبتی

مراحل اجرای قیرگونی :

  1. حتما قبل از اجرای قیرگونی سقف را با سیمان به طور کامل بپوشانید به گونه ای که سیمان تر ک بر ندارد و قیرگونی به طور کامل به سطح بچسبد و تمام درزها پوشانده شود .
  2. در این مرحله باید بر روی سیمان قیر را با دمای حداکثر 180 چسباند توجه کنید که تمام قسمت های سیمان شده به طور کامل پوشانده شود که بعدا آب و مواد دیگر از آن نفوذ نکند و وارد ساختمان نشود .
  3. در این مرحله با یک گونی درجه 1 روی قیر را بپوشانید تمام چین خوردگی ها و راد درست کنید دقت کنید که گونی در هنگام پهن شدن دچاره پارگی و در رفتگی نشود.
  4. در این مرحله با مخلوط کردن قیر نرم با قیر سفت یک لایه ی دیگر قیر بر روی گونی می کشیم توجه کنید در این مرحله گونی پاره نشود همچنین قیر بر روی تمام سطح پوشانده شود و جایی خالی نماند . تا این مرحله تقریبا به طور کامل پشت بام را عایق بندی کرده ایم.
  5. در این مرحله برای اینکه تمام راه نفوذ آب بسته شود مرحله قیرگونی را به صورت معکوس انجام می دهیم دقت کنید که اگر می خواهید از قیرگونی برای عایق بندی استفاده کنید حتما توان تحمل ساختمان را بررسی کنید که آیا می تواند این وزن را تحمل کند یا نه.
  6. در مرحله آخر دوباره بر روی گونی یک لایه قیر می کشیم توجه کنید که تمام نکاتی که برای مرحله قبل داشتیم را هم باید دراین مرحله رعایت کنیم تا قیرگونی به بهترین شکل ممکن نصب گردد .
  7. در این مرحله باید که قیرگونی تست شود که آیا به خوبی جلوی نفوذ آب را می گیرد یا اینکه آب از آن نفوذ می کند برای این کار باید 24 ساعت بعد عمل آب گیری را انجام داد اگر آب نفوذ کرد دوباره باید محل نفوذ آب را با یک لایه قیرگونی دوباره بپوشانید.