انواع ملات سفت کننده سیمان در صنعت ساختمان سازی : یکی از مصالح پرکاربرد و مهم در صنعت ساخت و ساز سیمان است. استفاده از سیمان در ساختمان سازی، ساخت سد و کاربردهای مشابه قدمتی بسیار طولانی دارد. با ترکیب سیمان و ماسه همراه آب، ملات تشکیل می‌شود که در ساخت و ساز استفاده می‌کنند. سیمان یک ماده پرمصرف است که در تولید بتن نیز استفاده می‌شود. اگر سیمان را با آب ترکیب کنیم یک ماده سفت و سخت ایجاد می‌شود که چسبنده نیز هست. این چسبندگی سیمان در بتن بسیار پرکاربرد است زیرا با اضافه کردن آب باعث چسبیدن سنگ دانه‌ها، ماسه و پودر سیمان به یکدیگر می‌شوند.

انواع ملات سفت کننده سیمان در صنعت ساختمان سازی

 می توان چنین انگاشت که با افزودن برخی از مواد شیمیایی حل شونده به مخلوط سیمان پرتلند و آب می توان بر آهنگ یونیزه شدن ترکیبات سیمان بر روند بلوری شدن محصولات آبگیری تاثیر گذاشت و در نتیجه، گیرش یا سخت شدن خمیر سیمان را دستخوش تغییر کرد. نیاز به سرعت بخشیدن روند کسب مقاومت، به ویژه برای بتن ریزی در هوای سرد، و کاهش زمان گیرش بتن موجب پیدایش و گسترش افزودنی های شتاب دهنده بتن شده است. در این بخش شتاب دهنده ها مورد بررسی قرار می گیرند. شاب دهنده ها با تند کردن روند آبگیری سیمان موجب کاهش زمان گیرش (زودگیری)، افزایش آهنگ کسب مقاومت (زودسخت شدن)، یا هر دو می شوند. برخی از افزودنی ها با افزایش چسبندگی خمیر، عملکردی مشابه شتاب دهنده ها دارند. پودر سخت کننده و سفت کننده بتن رنگ خاکستری دارد و حالت فیزیک آن نیز به صورت پودر می­باشد. به همین خاطر است که به آن پودر سخت کننده کف بتنی هم می­گویند. البته این محصول به نام پودر ضد سایش نیز در بین عوام شناخته می­شود و شهرت دارد. این پودر امکان اختلاط با آب را دارد و در این زمان است که به آن مایع سخت کننده بتن نیز می­گویند. وزن مخصوص این پودر برابر با 1/45 گرم بر سانتی­متر مکعب می­باشد. تردد پیاده روی سطح که از  مقاوم کننده بتن استفاده شده است برابر با گذشت حدود 1 الی 2 روز می­باشد و این در حالی است که تردد وسایل نقلیه سبک روی آن بعد از گذشت 7 روز الی 10 روز امکان پذیر می­شود. در حالت کلی مدت زمان عمل آوری کامل  پودر سخت کننده سطح بتن حدود 29 روز می­ باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09124681531 تماس حاصل نمایید.

افزودنی های بتن افزودنی های بتن, انواع عایق سفت کننده

پودر سخت کننده کفی بتنی مزایای بسیار زیادی دارد که  عبارتند از:

-       استفاده از این پودر باعث می­شود تا مقاومت مکانیکی و چسبندگی دال­ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

-      پودر سخت کننده کف بتنی در برابر سایش مقاوم است و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می­باشد. که در نهایت موجب افزایش مقاومت و استحام بتن می­ شود.

-      اجرا پودر  سخت کننده بتن به آسانی انجام می­شود. اما توجه داشته باشید که به این آسانی­ها هم که فکر می­کنید نیست و نیاز به تجربه و مهارت و همچنین دانش کافی در این زمینه دارد. در صورتی که سابقه استفاده از این مایع مقاوم کننده بتن را ندارید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

-      استفاده از مقاوم کننده بتن زمان کمی نیاز دارد و در سریع­ترین زمان به سهولت انجام می­شود.

-       استفاده از آن سبب می­شود تا در هزینه­ها صرفه جویی شود. همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه­ای نیز دارد.

-      بهره بردن از   پودر  سخت کننده سطح بتن گرد و غبار را به حداقل می­رساند.

-      استفاده از این ماده باعث به وجود آمدن سطحی صاف و یکدست می­شود.

-      در برابر سیکل های یخبندان و ذوب مقاوم است.

-      علاوه بر قسمت­های خارجی سازه، قابلیت استفاده برای قسمت­های داخلی و فضاهای سر پوشیده  را نیز دارد.