ماستیک پلی یورتان چیست خصوصیات و مزایای آن:ماستیک پلی یورتان: ماستیک محصولی شیمیایی است که از آن برای آب بندی سطوح بتنی استفاده می شود. ماستیک پلی یورتان نوعی از ماستیک هاست که بر پایه ماده‌ی شیمیایی پلی یورتان تولید می شود. ماستیک پلی یورتان مزایای فراوانی دارد و یکی از آن ها انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. استفاده از ماستیک پلی یورتان مختص به سطوح بتنی نیست و از آن می توان بر روی سطوحی نظیر چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز استفاده کرد. در برخی مواقع نیز از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده یا چسب استفاده می شود. مثلاً از آن برای اتصال پنجره ها به سازه‌ی اصلی ساختمان استفاده می شود. از استفاده های دیگر از ماستیک پلی یورتان می توان به پر کردن ترک های موجود در حمام و دستشویی اشاره کرد که به این وسیله می توان از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کرد. در کفپوش ها، کف بام ها و پوشش دیوارها نیز ماستیک پلی یورتان یا از انواع دیگر ماستیک برای درزگیری و آب بندی استفاده می شود. پیش از قرار دادن ماستیک پلی یورتان در سطح مورد نظر، باید اطمینان حاصل کنیم که آن سطح کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبتی است، هم چنین سطح مورد نظر باید کاملاً تمیز باشد. این ماستیک نوعی درزگیر بر پایه پلی یورتان، تک جزیی ، کاملا تیکسوتروپ است که تحت تاثیر واکنش با رطوبت خشک شده و به محصول الاستیک و نرمی تبدیل می شود. زمان سخت شدن (گیرش) به رطوبت، دما و عمق درز وابسته است. بسته به نوع سطح استفاده از پرایمر مناسب توصیه می شود.

ماستیک درزبندی

ماستیک پلی یورتان چیست خصوصیات و مزایای آن

خصوصیات و مزایای ماستیک پلی یورتان: مزایای بسیار زیاد ماستیک پلی یورتان باعث شده است تا این محصول یکی از محصولات پر طرفدار در بین ماستیک های مختلف باشد و همچنین به صورت کلی یکی از مواد پرطرفدار در زمینه ‌ی آب بندی می باشد. کیفیت بالای این ماده و داشتن سطحی نرم و صاف باعث شده تا ماستیک پلی یورتان یکی از پرطرفدارترین مواد آب بندی بتن در سطوح خارجی بتنی و غیر بتنی باشد. البته این سطح نرم و صاف باعث نمیشود که شکل جامد آن ها در داخل حفظ نشود، بلکه این حالت جامد در داخل ماده وجود خواهد داشت و به این شکل است که آب بندی به نحو احسن صورت می پذیرد. در سطوحی که از در آن ها از ماستیک پلی یورتان استفاده شده است، دیگر نیازی به بتونه کاری و صافکاری از این دست نخواهد بود. از ماستیک های پلی یورتان به خاطر خاصیت آب بندی بالایشان می توان در فضاهای خارجی نظیر پشت بام یا حیاط نیز استفاده کرد. در واقع می توان با خیالی آسوده از این ماده در فضاهای باز استفاده کرد، چرا که طبیعتا خاصیت آب بندی آن ها باعث می شود تا در برابر باد و باران و برف نیز مقاوم باشند. در قسمت های خاصی از ساختمان که دماهای بسیار پایین یا دماهای بسیار بالایی دارند، تنها ماده‌ای که می توان از آن برای آب بندی استفاده کرد ماستیک پلی یورتان می باشد. به طور مثال کانال های کولر یا کانال های هیتر فضاهای هستند که به طور معمول به ترتیب دماهای کم و پایینی دارند. در این فضاها صرفا می توان از ماستیک پلی یورتان استفاده کرد. در حالی که استفاده از انواع دیگر مواد برای آب بندی باعث ایجاد خوردگی بر روی فلزات می شود اما ماستیک پلی یورتان چنین ویژگی ای ندارد و به هیچ وجه چنین مشکلی را برای فلزات ایجاد نمی کند. پیش از این نیز اشاره کردیم که ماستیک پلی یورتان دارای انعطاف پذیری خاصی است و همین موضوع باعث می شود تا استفاده از آن ها در مفاصل و جاهایی که ممکن است حرکت یا لرزش داشته باشند بسیار مناسب باشد. البته با این حال توصیه‌ی اکید و عمومی این است که در مفاصلی که دارای حرکات طولی و یا عرضی بسیار زیاد هستند، از این ماده استفاده نشود. ماستیک پلی یورتان هنگامی که تحت فشار ثابتی بر رویشان باشد بهترین عملکرد خودشان را به نمایش می گذارند. همچنین این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که برای این که ماستیک بهترین عملکرد خودش را به نمایش بگذارد، باید به صورت لایه‌ ای ضخیم بر روی سطح مورد نظر قرار بگیرد و اگر لایه نازک باشد، ماستیک عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت:09121754110

فروش انواع ماستیک درزبندی

ماستیک پلی یورتان چیست خصوصیات و مزایای آن

اعمال پوشش ماستیک پلی یورتان: 1. اعمال در سطوح داخل ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان :سر کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. طوری که میزان 2 میلیمتر از لبه درز به سمت خارج پر شود. خشک شدن سطحی به مدت 30 دقیقه صورت می پذیرد. پس از این مدت زمان مقدار اضافی بوسیله اسکراچر مخصوص بریده و جدا کنید. 2. اعمال در سطوح خارجی ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان :سر پمپ کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. در اعمال خارجی لبه درز به میزان 2 میلیمتر از لبه درز خالی باشد. 3. موارد ایمنی برای پوشش ماستیک پلی یورتان :این محصول حاوی عواملی است که در تماس با پوست و استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژی شود. پرسنل کاربر باید لباس و ماسک مخصوص و دستکش ضد مواد شیمیایی پوشیده و از کرم محافظتی روی پوست صورت و دست و سایر سطوح بدون پوشش استفاده گردد. 4. توصیه های لازم برای استفاده از پوشش ماستیک پلی یورتان : پیش از اعمال از بازکردن ظرف و تماس آن با رطوبت خودداری نماید و اطمینان از پر بودن کامل ظرف پس از مصرف الزامیست. 5. نگهداری از پوشش ماستیک پلی یورتان :نگهداری محصول تا 18 ماه در ظروف دربسته، به دور از گرمای شدید، یخ زدگی و رطوبت امکان پذیر است. دمای مطلوب انبار دارای 10 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.